Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Kan vara rätt skönt att räkna till pi i det en planerar ändå..

Publicerad 2014-10-15 03:43:23 i Allmänt

Idag har det minnsan hänt saker i huset....

lådorna känns det som om det aldrig finns ett slut på ändå, finns som inget slut på, dessa "block".... dessa block av en vägg, en vägg som känns som en gigantisk klagomur, mils och lång kinesiska mur vissa stunder.
Dessa stunder som ändå trotts i ett evigt plockande, bärande och frågetecken om var saker är, ska, eller borde ställas, ändå är helt underbart gossigt.

Varit bägge grymt effektiva idag så det är löjligt, ändå kom vi iväg sent.

Ja, jag la på ett beräknat PI idag, dvs 3,14 innan vi ens kom oss till vårat hus och det kändes hanterbart och behagligt att stressa ner lite.
Skrev i tidigare inlägg att jag skulle gångra med PI, menade att lägga till PI i tiden bara, 3 timmar och en kvart extra, om du räknar i timmar iallafall.
Måste börja göra det mera, mitt liv är tammefan perfekt och jag kunde verkligen inte få det bättre alls.

Tänk va glad jag är att med Teddi så får jag vara exakt så som jag är och hon älskar det, hon älskar mig och har inga planer på att ändra mig eller skämmas över mig på något litet vis.
För jo, jag kan vara rätt framfusig, kan vara rätt högljudd, kan vara rätt så klumpig ibland och för fräck, och som en person född i skorpionens tecken, kan jag även vara rätt hårt en känslomänniska i alla dess känslor och ja, jag kan brusa upp och blir lätt ledsen och lätt arg om jag fått nog.

Teddi, hon bara är desamma som jag och vi förstår varandra på ett sådant plan att vi bara kan skratta åt och även med varandra när vi behöver det.

Idag i huset fick vi en allt klarare bild av vårat hem iallafall och bjöd en vän på kaffe också.
Fick sedan besök av en framtida granne som vi känner, han köpt hus några hus bort tillsammans med sin fru och barn.

Efter kl 20 va vi över älven hos finaste personerna Jessica och Danne, där kaffe och bullar serverades.
Så härligt med en paus, kramar, prat om allt från menskoppar, tapeter, misstag och alla möjliga funderingar, att bara vara med härliga personer.

I huset har Teddi idag varit grymt effektiv och garderoberna är snart fyllda.

Nu vankas det sömn för denna donnan, blir trött av att höra älsklingen znarka bredvid mig.
Imorgon(idag) ska hon ju skolas in på ett jobb.
Jag försöker vända på dygnet för att jobba natt imorgon, fast nu går det inte längre, trött som bara den nu.

God natt, god morgon och må underbart

TheraTherese Jacobzon(Gelander)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela