Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Vacker utan spackel.....

Publicerad 2015-10-21 00:29:17 i

Idag så efterfrågade jag på FB bilder på människor som brukar använda smink i vardagen, att de skulle lägga upp en bild utan smink, utan filter och utan att fixa eller trixa med bilden. Ja om de ville såklart.

Fick många fina underbara bilder av fina individer på min FB sida under den förfrågan.
Även jag själv laddad upp en bild på mig, tagen i detta då, en bild på trött osminkad Thera Sebastian Therese. 

Det satte igång en tanke av denna videon jag såg samtidigt som jag fick frågan av en person på min FB varför vi kvinnor sminkar sig i första taget.
Frågan är så bra och det sätter igång en fundering om norm, manligt kvinnligt, att jag själv bidrar till hetsen kring den "perfekta" ytan.

När jag enbart lägger upp bilder när jag är sminkad och inte när jag är helt "naken" från smink så är det en bidragande tyst faktor till att upprätthålla normen. 

Så efter all pepp av härligt osminkade personer i mitt FB flöde, så kommer här en bild på mig tagen ikväll.
En bra bild med bra ljus ändå i finrummet.

När jag va större va jag obekväm, när jag varit osminkad har jag varit obekväm....
Hade inte behövt vara så, behöver inte vara så.

Ska försöka tänka mig för i att klanka ner på mig själv.
Jag är vacker oavsett vikt smink och kläder.
Sedan kan jag känna mig finare med smink, tryggare i fina sköna kläder och mår personligen bättre av att väga mindre.
Fast det är mina personliga val, inget som tryckts ner i strupen på mig.
Självkänsla och självförtroende.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela