Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

☆♡Fyllde år med de bästa av de bästa♡☆

Publicerad 2014-10-29 06:24:18 i Allmänt

Åh vilken fin födelsedag jag fick igår


Börjar med sång och frukost på sängen av Teddi och barnen, så sött att jag ville aldrig att stunden skulle ta slut verkligen.
Kaffet smakade underbart och bättre start på dagen hade jag aldrig kunnat få.




Fortsatte i samma anda och tillsammans med mina hjärtan så bakade vi tårtor.
Fantasin får verkligen flöda då jag gör tårtor och jag försöker hitta nya vis att göra det på år efter år.
Den traditionella tårtan uteblev detta året(Mosad banan med grädde, sylt och vaniljsås)
För oss blev en tårta fylld med hallonfromage + jordgubbsylt, hallon och gräddblandning, den andra tårtan fylld med vaniljforomage+kondenseradmjölk kok blandat med grädde och skivade bananer.
Tårtorna blev galet goda iallafall och har svårt att välja en favorit av dessa två.
Nästa födelsedag i Mars blir iallafall en traditionell tårta, exakt så som Teddi vill ha det☆

Då jag va ensammen i huset ett tag så fick jag blommogram, av Teddis mamma och mannen i hennes liv, då började jag iallafall att gråta,så fint att de va närvarande fast de bor i Borås

Så fina blommor verkligen och de pryder bordet så fint.
Jag älskar blommor och växter.
Sedan kom min storkussin förbi, Angeliqa och jag fick vackra rosa rosor av henne.
Härligt att få visa huset och vårat hem, mina väggar och tak, vårat med våra drömmar.
Sedan kom ett surprise besök, jisses va glad jag blev.
Mari-Louise(Marryloooohoooo) kom med en varm famn och 2 triss(förövrigt vinst på en av lotterna)
Teddi och barnen hade åkt för att hämta min mamma i stan så hon kom hem sen och jag fick så fina blommor av henne med ett kort med fina rader(älskar då hon skriver saker till mig) och min present av henne, en Sååååå bra sak som jag önskat mig LÄNGE.
Här snackar vi present som satt som ett smäck, en menskopp!!!!(Vilket Hon nu säkert tycker är pinsamt att jag ens skriver här...)
Och om hon köper sådan till mig, som tycker det är så äckligt och att ens prata om det/den koppen får henne att rysa i obehag..... om jag får den av henne, är det tammetusan Kärlek på HÖG nivå♡♡♡

Av Mamma och Patrik fick jag pengar♡

Fina Helena kom sen, denna donnan som alltid under många år lyft mina födelsedagar, här pratar vi om en vän som kan lyfta en verkligen.
Hon bakat tårta åt mig i unge dagar en helvettes födelsedag, ringt och sjunger och bara är där.
Fick av henne mumma.... En så snygg ostbricka med olika ostar på, frukt och annat smaskigt.
Den ska vi tillsamman avnjuta ikväll med gott vin och kex♡
Maarliin och Bonusmoster kom sedan förbi med en korg med lite frukt i, julmust duchcreme och ljus, så fint.
Mot kvällen sen kom Jez med en varm famn och godis, gott gott.

Hela kvällen dagen och alla timmar tillsamman i huset va bara så underbart.
Pappa ringde och grattade i ord♡☆
Sedan över fb skrevs det massor med.

Blev en underbar dag och är så välsignad över att få fylla år tillsammans med dessa fina människor♡


Väntar nu på att kliva upp och göra pannkakor, sedan väntar att tömma lägenheten på de sista möblerna, gå på systemet och köpa gott vin och Jessica kommer på födelsedags fika samt vännen Esbjörn kommer förbi för lite häng och kaffe med tårta efter kl 19.
Sedan vin, ost och kex tillsammans med Helena och Teddi.
Barnen åker till den andra familjen idag.

God Morgon alla och njut av livet, det gör jag.

/ Thera Sebastian Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela