Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

💜Bröllop💜

Publicerad 2014-10-12 20:50:15 i AllmÀnt

I fredags med öm hals, preparerad med Alvedon och strepsils sÄ begav jag mig till ett bröllop för att sjunga tre lÄtar för fina personer, vÀnner till vÀnner.





Blev hÀmtad upp av fina vÀnner dÀr en av dom skulle viga de vackra tvÄ.
Skulle dessutom bli kompad av en som jag aldrig trÀffat och vi repade över sms och messenger i form av smÄ snuttar av musik som vi sÀnde fram och Äter till varandra.
Det blev helt super verkligen och vÀl framme i kyrkan sÄ behövde vi repa lite bara och sedan satt det.
Brudparet blev sÄ nöjda och tÄrar fÀlldes.
Även för mig va ögonen vĂ„tare Ă€n vanligt och jag va sĂ„ tacksam över att jag fick Ă€ran att vara med pĂ„ deras fina stund.
TÀnk sÄ mÄnga bröllop jag fÄtt Àran att vara med pÄ och jag mÄste sÀga, att detta i fredags va det finaste jag varit med om.
En mörk kyrka, dimmade lampetter och fullt med tÀnda ljus.
Bröllopet va familjÀrt, nÀra och intimt.
Vi satt nÀra och i sista lÄten sÄ gick gÀsterna efter halva lÄten (enligt planen och önskan) och kvar satt Brudparet, liza som vigde dom, sedan vi tvÄ som sjöng.
Akustisken va magisk och jag kÀnde sÄdan glÀdje och lycka för brudparet och nÀrhet i att kunna leverera de orden vi sjöng pÄ sÄdant hÀrligt vis, nÄgot jag aldrig innan varit med om verkligen.

Efter vigseln blev vi bjudna pÄ Champagne och smÄ söta sötsaker.... kakor och mini cupcakes.
Vi sÀnde ivÀg ljus"ufo"ballonger för de nyvigda i mörkret, i lyckönskningar för framtiden






LÀngtar otroligt mycket till att fÄ bli fru Jacobzon Gelander i framtiden att jag blir alldeles "lipig" och tossig över att fÄ drömma mig bort och lÀngta mig dit.








I helgen, med ömma kroppar och inte sÄ pigga tillsamman, sÄ har vi varit i huset i olika omgÄngar.
Det börjar ta form dÀr lite smÄtt och detta Àr början pÄ vÄr del i huset.
Vi har preliminÀra lösningar just nu och som jag skrivit innan sÄ Àr det massor vi vill och ska göra.
SÄ skönt att fÄ börja drömma Àven dÀr.
Teddi kollar upp allt och vi pratar om det i omgĂ„ngar hela tiden💜



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig sĂ„ jag kan Ă€lska mina barn mina vĂ€nner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/BorĂ„s med fart, men kĂ€rlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag Ă€r acceptera det liv som Ă€r mitt. Sjunger pĂ„ bröllop, dop och begravningar, syns Ă€ven till pĂ„ andra stĂ€llen dĂ„ det hĂ€nder sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rĂ€ttvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite nĂ€ring och lever idag för att ALDRIG bli sĂ„ svag sjuk fysiskt och psykiskt dĂ„lig igen. Livet tog vĂ€ndningar jag aldrig trodde och Ă€r starkare nu Ă€n nĂ„gonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag Ă€r vĂ€rd att vara lycklig. KĂ€rlek och Acceptans

Senaste inlÀggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela