Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

☆Alltid och förevigt☆

Publicerad 2014-11-06 05:44:15 i Allmänt

Vaknade i natt strax efter kl 3 i paniken.... trodde jag försovit mig.
mobilen hade laddat ut och plattan med så något tid direkt bredvid sängen kunde jag inte få.
Sprang upp i mörkt kök där jag med trötta ögon tyckte mig se att kl skulle vara kvart över SEX på morgonen och då blev det full fart i sinnet och kroppen.
Någon minut senare får jag rätsida på tiden, *tur nog innan jag väckte barnen* att kl enbart va kvart över TRE.
Kröp ner i sängen igen bredvid Teddi fast omöjligt att somna om, fast otroligt gossigt va det att ligga där och känna andetagen.

Ja vad gör en Thera Sebastian Therese då?
Jo jag kliver upp och diskar undan från gårdagens senare middag och bakar bröd.(!!!!?????!!!!)



Hoppas på nygräddade frukostbröd tills alla kliver upp för att ta sig till skolan.
Jag kommer jobba natt så att vara vaken nu för att sova sen innan jobbet är bara bra tänker jag.

Lovade både barnen och Teddi att jag skulle ha pannkakor till frukost idag, så det kommer såklart att bli det med.
En gnutta saffran på ☆Teddis☆ pannkakor dessutom.

Igår Onsdag va en hemmadag/kväll och enda gången jag gick ut igår förutom för att skrapa bilen till Teddi(hon är som inte van med denna vintern och allt vad snön kan innebära, jisses va olika det kan vara i Sverige från stad till stad) va när vi åkte för att handla mat.

Barnen och vi hade en så fin kväll igår.
Jag lagade middag, barnen dukade inne i finrummet och jag hade världens bästa sällskap med mig i köket♡
Efter middagen blev det lite lek...
Startade med att Melwin skulle försöka förklara något om en grönsak... så det kom gester och roliga ljud till denna grönsaken.
Teddi fattade tillsist att det va purjolök som Melwin frenetiskt försökte visa.
Gissa grönsaken/frukten/bäret med hjälp av gester och ljud underhöll oss ett tag.
Måste säga att jag är fenomenal på att göra blomkål.
Noa ville sen att vi skulle gissa djuret,
så hela familjen va tillsammans en onsdagkväll och lekte djur efter middagen♡☆Noa va toppen på att imitera en Tjur med följden av lite skallebang efter att ha stångat in i en puff*SÖÖÖÖÖTO*, Melwins larv va oslagbar och han städade nog golvet medans.... Eller smutsade ner tröjan😁 och min Flamingo va "spot on", i mina rosa mjukiskläder.
Sedan Teddis imitation av den katt(även kallad järven) som alltid sätter sig på våran bil blev en höjdpunkt
(Teddi härmade mig också.... med armarna i kors och näsan i vädret som en suris.... Melwin och Noa gissade rätt direkt...wtf på det Lixom)

Igår blev en mysig dag tillsammans och jag kommer alltid att vilja ha det såhär.

Nu väntar degen på lite kärlek och en plåt sen in i ugnen.

Massa kärlek från mig ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela