Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Som en bäddar.....

Publicerad 2014-05-24 12:04:25 i Allmänt



Som en bäddar så får en ligga

Aldrig sovit så gott som jag gör nu, med en framtid och visioner för mig, oss, min familj.

Att vakna mitt i natten av att det är åska ute, himmelen öppnade sig, det skakade i fönster och allt hår på kroppen bara reste sig av elektriskavibrationerna och bullret, mullret.... att jag då kunde vända mig om, väcka henne och säga sådär yrvaket att jag blev rädd och Hon bara vänder sig om fortare än jag han reagera på och han med, kramade om mig, höll mig hårt, bäddade om oss med täcket och höll mig så tills vi somnade om igen.
Vi vaknade sedan igen av att vi va rakt under åskan, hoppade till bägge två, fast somnade underbart i hennes famn och vaknade sedan inte förän hon pussade på mig innan hon åkte på jobbet tidigt idag.

Jag kände mig trygg i hennes famn och att vi bäddat för oss i våra sängar känns....jag varit helt ärlig mot henne sedan dag ett, berättat det mesta utan att i vissa fall behöva gå in på detaljerna.
Varit vakna tillsammans långa nätter och pratat om dåtid, nutid och framtid.
Vi har bäddat våran säng så underbart att vi kommer ligga i den tryggt tillsammans, tryggt för Melwin och Noa, tryggt inför våra framtida barn, syskon till killarna.
Kommer ha plats för en framtida katt, för framtida stormar och sängen kommer vara bäddad så vi kommer klara av allt tillsammans.
Det är vi två, hon och jag, jag och HON.... You & I Sara Teddi Gelander


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela