Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Sådan dag....

Publicerad 2014-05-18 14:09:45 i Allmänt





Igår blev det att vara med på en loppis tillsammans med ett X till Teddi och hennes tjej, så strax efter kl 8 blev jag hämtad av en superhärlig Torbjörn och vi två åkte ut till gårdsloppisen som va super mysig.
Fina människor verkligen och så glad att Teddi har ett sådant fint X och att en vänskap kan vara så fin och så härligt okomplicerat och att dom är X till varandra.

Så jag satt ute med dem och bara va....verkligen bara fick soffta i solen.
Och jo, att jag satt i solen hela dagen till halv 4 märktes VERKLIGEN sedan på kvällen.
Blev aningens röd och jo, solen gjorde sitt jobb rätt bra på mig, lite av en polkagrisis igårkväll.


Skrämde Teddi lite på Loppisen också, jag köpte en väska av Xet igår, så jag berättade då jag pratade med henne över Mobilen under dagen att jag gjort det och Teddi stönar ut i panik något om att det är väl ÄNDÅ FAN INTE DEN JÄVELN I PÄLS!!!!
Skrattade och sa att det va en svart i skin.
Frågade Michelle sen vad för väska hon syftade på, den "jäveln i päls" och hon skrattade hysterisk och hämtade den....

Så då Teddi svängde förbi medans hon jobbade så visade jag min "nya" väska....
Paniken i hennes ögon va HYSTERISK rolig....
-kommer den jävla väskan förfölja mig!!!!(????)

Ha ha ha, det va priceles att lure henne så lite<3


D jag kom hem till Teddi och mig sedan blev det iallafall att smörja kroppen och fick såndära solfrossakänning efter alla timmar i solen och blev APA tröttis verkligen.
Fina fina Ellen kom sedan samtidigt hit som när Teddi, min framtid kom hem från jobbet.
Så då blev det att sitta i solen(jag i skugga) och planer smeds att vi skulle minsann GRILLA.
Efter lite kaffe, mera aloesalva på denna lilla rödtottkräftapolkisgris så begav vi oss för att handla de vi behövde och sen iväg till en SUPERMYSIGVACKER sjö i närheten där vi bor.

Runt lilla sjön så va det en brygga, så vi gick ut såpass att vi hade solen på oss där vi satt.
Kl va här ca strax innan eller efter halv 8 på kvällen.
Vi hade superväder och fler satt där och vissa badade, vissa fiskade, tränade och några grillade, exakt som vi gjorde.






Fina fina Ellen, och goooooare Ellen finns det nog inte tror jag, så glad över att jag får lära känna henne, verkligen en så fin vänskap hon ger Teddi och att jag nu får ta del av den också.


Jag tappar alltid andan då jag ser henne, då jag ser Teddi, jag blir alltid fylld av sådan överväldigad lycka av att få vara där hon är, älska henne och få älskas av henne, fast ibland så blir det bara större och mer intensiva vågor av dessa välbehagskännslor, denna bild va ett försök att fånga det.
Sitter och pratar med Ellen som sköter att kolla det vi grillar och vänder mig om till min högra sida och får se henne i detta ljuset, med allt vackra runt henne och bra hon.... tappade andan.



Sedan tog Ellen bild på mig också.
Lånade hennes mobil och tog alla bilderna igår då både jag och Teddi lämnade våra Mobiler hemma.
Så skönt att vi bara kunde vara tillsammans och njuta av att få vara i lugnet, att höra skogen, höra människor och bara höratill sommaren och varandra.

Hörde även*wait 4 it......wait 4 iiiiit* LEJON igår då solen sedan gick ner.
För runt hörnet ligger en djurgård, djurpark, Zoo... ja nått är det och nära parkeringen så låg Lejonens Place.
Det va WOW på det, jävlar i min låda av oerhört HÄFTIGT det va.
Längtar så in i helvettets mycket på att få gå dit i framtiden.
Älskar ju att få göra göra såna saker, att bara sitta i skogen, bara äta en glass eller åka ut på stan, köpa en billig kaffe på Statoil eller Pressbyrån och sitta tillsammans på en bänk och kolla på hur vackert det är då det blommar....
Satt i Torsdags på en parkering med Teddi på Knalleland och åt glass, det va romantisk tyckte jag.

Igår blev en supertrevlig dag<3
Sådan som kommer vara varmt om hjärtat hela livet.

Tack livet, tack Therese för att du aldrig gav upp förut, då du inte ville leva längre.
Tack jag för att jag finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela