Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Dagen som blev underbar.....

Publicerad 2014-05-21 23:29:13 i Allmänt



Idag varit en underbart magisk dag, sol, promenad, bok och bara varit hela förmiddagen med mig och skolan.
Så härligt att bara kunna få vara......


Gick ner till sjön där vi grillade med Ellen i veckan och hade med mig det viktigaste och NJÖT av att få vara i detta Nu.... i denna stad, i denna kroppen och med detta hjärtat som slår så hårt.

Mobilen laddade ur efter någon timme och då kl va efter 15 så begav jag mig hem, ville påbörja middag för Teddi och mig så vi kunde köpa glass tillsammans innan hon hade annat jobb med Rfsl Borås.

Varit en underbar dag och önskade så att dagarna hade mer timmar och veckan just nu har fler dagar.
Vi verkligen slåss mot tiden jag och Teddi dessa dagar.
Hon jobbar massor och många som vill göra saker förutom det andra ansvaret vi har till varandra och familjen.
Det blir att prioritera och känna efter hur det känns.
Vad är rimligt att göra och hur möjligt är det att försöka göra allt då det inte finns ork eller tid.



Ibland kanske det måste prioriteras om så det inte blir att en brinner ut.
Vet att jag är väldigt aktiv och vill MILJONER saker, lite för mycket ibland för att jag vill ge tillbaka till andra som givit mig mycket, fast ibland bara måste jag få stänga in mig i mitt och bara få vara.

Priority, prioritet just nu är Teddi, är hennes familj och våran familj.
Sedan vill jag självklart inte vara inne i lägenheten här heller hela tiden utan göra saker, fast vill göra allt med henne.
Kolla Bilar, äta glass(som vi gjorde idag och jag älskar att vi är så glada i glass bägge två)
Att hon sitter på toalocket och pratar med mig medans jag badar.
Det vi hinner, hon jobbar massor så vill att hon ska orka också.

Jag sitter(ligger)i soffan och hon lagt sig för natten, hon ska upp och jobba tidigt imorgon och jag bara njuter av att hon ligger i våran säng och att jag ska snart krypa ner vid hennes sida och somna tryggt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela