Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Sova på saken.....

Publicerad 2014-03-19 13:24:59 i Allmänt

Att sova länge va den exakta medicinen för mina hjärnspöken igår, behövde lite distans till allt, alla känslor.

Stämmer verkligen detta uttrycket
"Sova på saken".
Efter lite sömn, distans från känslor som bara kommer och slår rot en dag.... så behöver då jag lite sömn för att se klart, eller klarare.
Problemet kanske kvarstår, fast känslomässiga helvettet är mer på distans kring det.
Kommer lösa sig, det vet jag.
Varför är jag så säker på det?
För att jag är JAG, jag har världens bästa vänner, Pappa och Madde som stöttar och mitt bästa stöd och pepp, jag har Teddi som driver mig.


Så åter till mitt andra nya driv, mina mera hälsosamma val av att välja till föda rått och detoxa kroppen från allt socker, stärkelser och få må KANON inifrån och ut.
Märker verkligen av detta med maten jag får i mig, hur mycket bättre jag mår lire bara FYSISKT, utan hur stark jag blir psykiskt.
Känslorna, allt.... hur det sitter ihop.
Fattar inte människor det.... vi det.

Jag lever inte alls så bra som jag vill.... då det kommer till maten är jag nöjd för nu, ska bara tillsätta mer ekologiskt och i framtiden ska jag äta mer varierad kost för att tillgodose alla behov.

Det jag vill och längtar efter i mitt liv nu är att lägga till träningen, att börja med det också till mina livsval av mat.
Om jag känner mig såhär stark nu, vad kommer inte då mer träning göra.

På vågen tickar det ner... sedan i December är det nu minus 7 kilo, vilket jag är nöjd över.
Ett mål till juni är minus 5 kilo, vilket känns mycket då jag skriver det, fast tänker jag efter är det nått jag borde kunde klara av.
Bättre väder nu ute, så att röra på mig mer kommer vara möjligt.
Sedan vill jag fortfarande börja simma.... bara ekonomiska hinder just nu... fast det löser jag, vissa saker får en inte prioritera bort.
Speciellt då jag vet hur viktigt det är för mig att röra mig.
Prioritet för maten, vitaminer, medicin för min mage och träning ska våra prioritet ETT!

Idag blev det enkel frulle för denna Thera, en kopp kaffe och turkiskyoghurt med vaniljkesella fick mätta magen.
lite fattigt kanske, fast otroligt gott.




Då kl börjar närma sig ÖVER lunchtid känner jag rent av instinkt att jag borde äta lunch.... fast jag har även börja lägga in en vana att enbart äta då jag är hungrig.
Och jag är inte alls hubgrig, så då äter jag inte dvs.

Lär mig mycket om min kropp verkligen dessa dagar....
Aldrig varit så i fas med kroppen och känner jag såhär NU, undrar jag hur jag kommer känna om 5 kilo, om 11 kilo.
Tiden får utvisa och jag kommer fortsätta skriva om det såklart.

Nu, en kopp kaffe tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela