Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Sånna dagar<3

Publicerad 2014-03-18 21:11:32 i Allmänt

ÄNTLIGEN så är det snart tid att lägga mig för denna dagen.....

Varför är detta då bra? det finns några anledningar till att Tisdagen vecka 12 2014 borde gå till årets värsta dag och att jag vill att det ska bli Onsdag.

Idag har det bara varit massa jobbiga saker att tänka igenom, några härliga med, så det blir nog bra.
Det strulet som landade på mitt bröst igår, är också löst.
Sedan vill jag såklart att det ska bli en annan dag så jag kommer närmre till Fredag.
Blir lite att tänka igenom i veckan, måste bli några förbättringar på vissa plan.

Annars bara haft sådan dag inte många vågar prata om, inte vågar nämna till vänner, inte våga skriva om på FB eller andra socialamedier...
Allt ska alltid vara fint, allt ska alltid skildras lyckligt och fullt med rosenbad på marken.
Fast.... alla har inte dessa dagar, alla mår inte underbart alla dagar och är stark eller optimistisk alltid.
Alla måste få ha dagar då en blir låg, ledsen och vill sova igenom allt.
Fuck dagen lixom.
Jag är LÅNGT från perfekt, jag är jag, med alla brister och fel... fast även allt bra och fina med mig.

Idag va min sån dag, en "jag är deppig som FAN dag", och jag tänker inte undvika att blogga för att jag jag inte har ENBART underbart och glatt att skriva.

Jag är inte perfekt, jag har dagar då jag är ledsen, då jag är deppig, då jag är arg och frustrerad.... ja, jag är MÄNNISKA och otroligt stolt över att jag är det.

Så många falska personer kring en i vardagen ändå, som ler mellan tänder, vill verka perfekt utåt fast inne bakom stängda dörrar så pratar de skit om grannar, om de på jobbet, chefen, pratas skit om familj och vem den gift sig med. Det pratas skit om personer med olika livsstilar, pratas illa om människor som väljer att leva på annat vis, andra kläder, annan musikstil.
Varför är människor så?
Kommer på mig ibland att vara dömande också och får panik direkt efter jag tänkt tanken!
Gör då OM och gör RÄTT.
Alla är vi olika, får tycka olika, gilla olika och hantera saker olika, så VEM är jag att döma.

Tråkigt att alla inte tänker samma då jag är jag, eller gör saker som de tycker är tokigt, onormalt eller avvikande.

Jag är trött på all denna falska personligheten, där det "gillas" på FB, där människor skriver snälla saker, grattar, fast hemma, bakom skärmen, bakom stängda dörrar skrattar och känner de avsky.
Trött på att människor mörkar egna misstag och försöker framställa andra sämre.
Finns överallt i media, runt oss.
Skrämmande verkligen.

Ja, vem är jag att dömma de människorna....
Alla har säkert anledning till varför de hanterar saker som de gör, de människor i dess närhet hoppas jag märker det.
Gör de inte det, så accepterar det allt, eller blir förd bakom ljuset och är nöjd där med.
Så varför ska jag då tycka det är tokigt.
Vem är jag att dömma? eller vara skvallerbyttan.... då blir jag den vidriga.

Idag är jag lycklig över att få lämna dagen bakom mig, bli starkare, tuffare och ta till mig mina kännslor så jag kan växa med erfarenheten av bakslagen av dagen.
En måste ha motgångar för att växa.

Så, försöker vända detta till något bra.
Först innan jag känner mig stark, som superkvinnan, där det löser sig, så ska jag vara knäckt, ledsen och vara liten, även tyckasynd om mig lite.




Med en deppardag så blir det alltid svårt att hitta lusten att äta bra.... ville bara äta onyttigt och ville äta godis.
Fast utan godis hemma så blev det frukost och lunch en blandad talrik med ost, skinka, tomat, paprika och nötter.
Till mellanmål blev det yoghurt och vaniljkvarg i ett litet glas och middagen blev det bilden visar, två skinkskivor med ost, paprika, lök, lite kyckling, brieost och kryddor=Lchf pizza.
Sedan på kvällen blev det nötter.
Nu här sitter jag i soffan efter en dusch och har använt Teddis duschCreme..... så jag har henne nära mig och jag känner mig lugn.

Ikväll ska jag somna med hennes doft nära mig, ska dofta på hennes parfym som jag har här hos mig också och sakna henne oerhört mycket.
Snart snart snart är hon här<3


Sänder massa kärlek och önskar energier av er.

Thera Sebastian Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela