Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Min familj....min älskade familj

Publicerad 2014-03-02 12:13:27 i Allmänt

Idag är det en super dag, jag är lyckligare än lyckligast över att mina barn äntligen kommer hem till mig, hela veckan hos mig efter veckor då de varit hos deras pappa, Mamma Malin syskon och familj där.
Inte kunnat erbjuda ett hem till dem förän nu då jag flyttat in till våran lägenhet, så nu då allt är klart, så känns det äntligen som vi är en familj då de kommer hem.
Äntligen blir det att krypa upp i soffan tillsammans med bara underkläder under täcket, äntligen är det att sova alla tre i stora sängen tillsammans och berätta spökhistorier med ficklampor.
Äntligen är det att vara vakna upp och de själva får kliva upp och kolla på tv i finrummet, koppla in alla spel och umgås, ta en fika på stan, åka och bada och vara en familj, en familj som gör saker tillsammans och planerar tillsammans.
Alla egna nycklar.

Längtar så tills de ska få träffa Teddi och hon gör desamma, kommer bli så fint att bli den familjen.
Känns som om vi nästan blir en familj då.
Nästan är ju för att det fattas ett barn.

Teddi skrev till mig en dag här, hon kollade hus i övik och området kring här och det känns underbart att tillsammans flytta in i ett gemensamt hus, med gemensama drömmar planeringar och mål, första möbeln in i vårat hem kommer bli en gungstol.
Framtiden känns underbar.

Så mycket vi ska göra då hon kommer hit, träffa alla mina vänner och åka till Pappa och Mamma Madde och alla bonussystrar där, hoppas på syskon här med.
Hon är verkligen så älskad av alla de i min omgivning som gör mig såhär lycklig och hon ska få träffa alla som ställt upp för mig, funnits där då jag varit dålig, ledsen, arg, i separationen och som oavsett vad jag gjort eller mått, vetat att jag varit sjuk då jag va sjuk, ledsen då jag va ledsen och ändå älskat mig och varit del av mitt liv.
Och då jag bett om förlåt för min frånvaro, mina dagar av gråt och då de varit oroliga över att jag låst in mig och inte ville leva längre, så har de bara kramat om mig, alltid tagit mig som jag är, alltid älskat mig och aldrig krävt att jag ens ska be om förlåt, för de går utanför sig själva och tänker ett steg utanför sig själva.

Mina vänner och den familjen jag har kvar har aldrig krävt något annat än att jag ska vara lycklig tar inte parti eller pratar illa om någon, jag är lycklig, jag älskar henne oerhört mycket min framtid Sara Teddi Gelander, för att hon gör mig lycklig och jag längtar att hon ska få träffa alla de underbara människorna som funnits där genom Eld och Vatten<3




Fina Helena va här igår också och vi kollade på Mello och drack vin och åt Thaibox.
Sedan gick vi ut en liten sväng och Jisses va UNDERBART det är att få skratta så som med henne, what a handsome face...




Jag har underbara vänner verkligen.
Flyttade in i lägenheten, tre tjejer ett släp och två bilar från kl 10 och lämnade släpet på OKQ8 kl 13.40 igen.
Sedan monterade de ihop säng(tack Jez)
Bord och fyllde köksskåp(tack Helena).
Åkte och handlade, hämtade lite mer saker som stod på bron till Maria i 30 minuter och åkte på jysk, rusta, lidl och bjöd på kaffe, ordnade tvsladdar och stänger till gardiner.... Jag älskar er tjejer för allt ni gjorde i veckan, Jisses va rik jag är!!!!

Nu ska jag Diska och poppa musik på HÖÖÖÖÖÖG volym, ha tv på och bara sjunga högt.... för att jag KAN och FÅR





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela