Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

En underbar dag<3

Publicerad 2014-03-14 06:48:04 i Allmänt

Som ett barn på julaftonen, så känns det liiite som idag....ja som om dagen är speciell.

Alla dagar är speciella för mig numera.
Att känna såhär är underbart, mår bra i kroppen, mår bra i magen, iallafall mer att jag inte har ont, känner inte av att jag har en liten säck där inne alls.
Så den dagen jag får ont i magen, så blir jag nästan förvånad över det faktiskt.
Att ha haft ont, varit ledsen och ensammen har fint varit vardag.
Såklart inte suttit ensammen i huset alltid, fast ensammen kan en vara på olika vis.
Vet att jag haft denna diskution några gånger innan, att det lät elakt att jag sa att jag va ensammen då jag inte va det.
Ensammen i mig, jag kände mig otrolig ensammen och det är då bara mitt, min känsla och min upplevelse, vet att det finns annan också, annan syn på det.

Varit ledsen, jo.... många tankar som stormat runt i hela kroppen konstant och att ha ont, ont fysisk och ont psykisk.
Otroligt ledsamt att jag inte kännt att dagarna varit värdefulla förut.
Mina dagar har såklart varit bra, har älskat, har saknat och har uppskattat, klankar inte ner på mina dagar jag haft, fast jag sätter saker i perspektiv och människor förändras, relationer ändras.
Jag älskar inte mitt X längre, mina X jag levt med, fast jag tycker om dom för allt fint de givit, alla de skratt, all fin historia.
Fast att leva tillsammans för att en har älskat, för att en har haft det bra och vardagen inte ÄR bra, är bara en väg till gemensamt själsligt självmord jag inte vill någon ska uppleva.
Blir så att alltid är det någon som blir mer sårad, arg, förbannad, bitter och ledsen än den andre i en seperation, inte stött på något par i skilsmässa eller delning som kunnat lösa det snyggt någon av dom.
Alltid massa känslor och olycka mellan, att där alltid på något vis blir surt, straffa, förtala.... ja listan kan göras lång.
Ledsamt är det ändå.

I en relation jag hade va min dåvarande partner otrogen nästan ett år på sidan om, fick tillsist veta det av den andra personen som skrev sms till mig och jag fick allt slängt i knät en sommardag vid havet.
Efter veckor av bråk, så beslutade jag att ändå förlåta och ge en chans....
Det gick inte... tillsist va jag otrogen, efter att vi inte va tillsammans, fast levde ihop....levde i limbo, sov på soffan eller madrass på golvet.

Snacket då va då vi delade på oss att JAG va den som "låg runt".... fast vi va två, bägge två va i skulld till att vi bägge handlade fel, att vi gjorde fel.
Alltid kan historier berättas olika, kollar vi min dåvarande partners sida så kanske han blev kär i den personen, kanske va han olycklig, kanske va jag inte uppmärksam på att prata mer...att finnas där... för honom kanske det va så... ja vad vet jag.
Saken är att det alltid finns två sidor av allt och människor är rätt så snabba på att dömma människor utan att veta allt eller bara fint lyssna på en person.
Jag säger att det alltid är två som träter, två för att dansa tango....ja, ni fattar.

Att vara rakt igenom glad är en egenskap som en behöver arbeta på, lära sig tror jag. Finns ju alltid saker som en vill ändra..... jobb, lön, kost, ledighet osv osv..Tror vi måste lära oss att ta vara på alla dagar ändå....alla stunder och inse att är vi inte lycklig, så måste vi aktivt göra något åt det.

Idag är en bra dag, känner det på mig.
Kommer jag få ont, bli sjuk eller något annat kommer dagen bli bra, för jag vaknade, jag har mina barn som älskar mig. Jag har JAG som älskar mig och jag har tack vare det en Sara Teddi som älskar mig<3

Planen är idag i hårda drag

Frukost dejt med Teddi då hon ringer, Linda kommer, Rusta och handla på lidl.
Kaffe i soliga blåsiga Örnsköldsvik nere vid hamnen(tanka D vitamin och få andas lite), åka till Jessica och hämta en påse och umgås.
Laga middag till Linda, om hon vill ha såklart.
Sedan då hon åkt hem ska jag städa och sedan avnjuta ett glas vin i soffan och bara vara.... Ändringar i schemat kommer säkert och tillägg också med på listan, and i love it!

God morgon <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela