Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Arbeta tillsammans, kropp och sinne....

Publicerad 2014-03-11 17:00:29 i Allmänt



När ska häxjakten få ett slut.......

Jag känner blandade kännslor om vikt, norm, undvika vissa saker hit och pressa kroppen dit....
Diskutionerna har varit många med vänner, med mig själv om varför det är som det är.
Kommer alltid tillbaka till detta då det handlar om de kilon jag vill tappa för att jag ska känna mig bekväm.

Handlar inte om att jag inte är bekväm nu, inte älskar mig nu.. det handlar om att jag vill för mig, det jag vill, för att jag vill mer för mig.
Sedan tänker jag, vill jag detta eller tror jag att jag ska bli lyckligare för att det är denna häxjakt på att vara smalare, bättre, lyckas mer, alltid sträva att bli bättre.

Klart alla ska vara "hungriga" på att bli det bästa en vill vara, eller JAG är hungrig, jag vill vara den jag vill vara, fast jag blir lite fundersam på hysterin som kan bli... eller jag blir frustrerad över att jag blir påverkad av det och att det sätter för mycket tankar i rullning(dock älskar jag att utmanas i att sätta tankar i rullning... ha ha ha)

Pratat om operationer, plastik har varit på tapeten förut för mig....
Vill jag det för att JAG vill det, eller har jag blivit påverkad så mycket av normerna hur en ska vilja sträva efter att se ut att jag därför vill?
Det driver mig till lite vansinne och jag älskar den mentala utmaningen verkligen, älskar att behöva tänka extra och inte bara göra för att andra gör det, fast blir också lite arg över hur normerna ser ut och att jag kanske föder normen med att vilja gå ner i vikt, operera mig.

Jag vet att jag har en norm jag är bekväm i, min norm som jag vill ha för mig och den är elva kilo bort.
8 kilo till delmålet jag ändå är nöjd att vara i.
Vill till detta lägga till att börja simma.

Har redan ändrat på mycket i mitt liv, ändrat sätter jag ser på mig, hur jag tycker och tänker på den jag är.
Redan ändrat att sluta bestraffa mig för historian, att äga den och göra rätt, bättre.

Ändrat på mina prioriteringar i livet och den kännslan har satt lyckan i fokus.
Ändrat på hur jag ser på mat och jag vet vad jag ska äta för att få resultaten jag vill ha, har redan sedan i December gått ner 6 kilo på vågen fast i sinnet har jag tappat MILJONER mentala kilon.

Så jag tänker börja arbeta i symbios tillsammans med att äta rätt, bosta min självkänsla också.
Så idag öppnade jag denna boken för mig själv på en djupare nivå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela