Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Tänkta Tankar....

Publicerad 2014-06-07 13:26:22 i Allmänt

Ensammen är stark, familjen är viktig och ärlighet varar längst, även om den gör ont ibland.
Är det alltid så enkelt...?


Insett en massa de senaste dagarna, veckorna, månaderna, detta året och jag har hittat en styrka i mig jag alltid fått fösa undan, lagt det på sidan och blivit lärd att jag inte ska bete mig på det viset.

Känns skönt att under diskution med Teddi kunnat bli jävligt ARG och irriterad på situationer och istället för att bara bli ledsen (,som jag allt för ofta blir), så låter jag det bara vara, eller tar tag i det.
Jag vet vilket liv jag vill leva och de förutsättningarna jag haft innan i mitt liv ska peppa mig att bli så jävla mycket bättre i framtiden.

Vi pratar rätt intensivt nu med varandra och det är saker vi tar i, petar på och rör om i just nu som gör mig bara mer och mer i samtalet just då FÖRBANNAD, ledsen och besviken, inte på henne, utan på alla situationer, händelser och människor.. sedan tänker jag på dessa saker och är glad att hon utmanar mig att jag MÅSTE rannsaka mig, mitt liv och olika situationer.
Efter ett tag har jag djupare perspektiv och har en jävligt härlig kännsla av

-JAG KLARAR ALLT SOM JAG VILL-VI KLARAR ALLT TILLSAMMANS-VI HAR BARA VARANDRA I SLUTET PÅ DAGEN-VÅRA DRÖMMAR OCH MÅL ÄR PRIORITET ETT-VI GÖR VÅR EGEN LYCKA-DU&JAG-JAG&DU-VI-

I bilen på väg ner pratade vi massor, det blir lätt att saker pratas då en sitter där en sitter i ett antal timmar.
Berättar erfarenheter, pratade om mina vänner i Umeå, pratade om den framtiden vi vill ha där det vi vill är det VI vill och ingen, inte någon med negativa åsikter ska slå ner oss.
Teddi pratade om sina erfarenheter och blev arg över situationer från hennes liv, bagage som drar ner en idag från sitt förflutna.
Jag berättade om mina historier och vi möts där, där i mitten av allt, där vi inte är dömmande utan accepterar varandras erfarenheter, misstag, besvikelser och den ilska vi bägge har över situationer vi suttit i eller konstant sätter oss i.
Skönt att prata, att hon finns där vid min sida..
Hon står framför mig, bredvid mig, bakom mig och i allt så är vi till för varandra i alla lägen.

Ärligt och fyllt med kärlek är Teddi min absolut bästa vän.

Vänskap som hon ger är raktpå, ärlig och ren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela