Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Drömmar.....

Publicerad 2014-06-16 11:03:23 i Allmänt

Har en återkommande dröm, en sådan som jag vaknar ur med ångesten som förlamar, med känslan som slår som miljoner ton i lungorna och som lämnar hela mig trasig, känner mig trasig fast jag inte är det.

Jag har ofta drömmar som återkommer, som jag minns, drömmar som blir vägledning.
Jag har i många veckor nu haft en återkommande om en blå korp som pratar med mig, nämner alltid samma sak i drömmen, detta är en behaglig känsla som den korpen lämnar efter sig, den lämnar en insikt att allt kommer bli bra, dess ögon lugnar och tröstar mitt förflutna och alla felaktiga beslut jag har tagit för mig och mina barn.


Denna drömmen mins jag inte, utan det är bara känslan av att något stort och jobbigt kommer att hända, bara att jag minns känslan av ångest.
Hjärtat slår, magen knyter sig, får ont i mina axlar och tårarna är nära.
Den känslan av adrenalin som rusar i kroppen av rädsla, ångest är otroligt skrämmande.
Det skrämmer skiten ur mig verkligen.

Förra veckan drömde jag om framtiden, om min framtid, våran framtid min och Teddis.
Verkligen underbart att vakna och LÄNGTAR tills vi lever alla våra dagar tillsammans som vi vill, som vi nu redan gör.
Är så mycket vi planerar tillsammans, så många drömmar vi gemensamt har och strävar mot.
Det värmer hela mig alla saker vi har framför oss, de glada och även de jobbiga sakerna, för även om vi är oense sålskar jag henne och vi pratar, är ärliga med varandra.

Försökte idag, nyss komma över den känslan av ångest jag hade..... inte haft sådan ångest sedan julen 2012.
Känslan av att någonting går sönder inombords, så intensiva känslor att någonting innom en brister.
Då, innan i mitt liv kan jag ta på vad det är som gjorde mig ledsen, vad som orsakade känslorna.
Nu är det inget som ger mig känslan.....

Tänker på allt jag kan förlora, hur lycklig jag är, hur mycket jag kan förlora, hur många gånger jag varit blind och blivit förd bakom ljuset och alla misstag jag gjort innan i mitt liv.

Åker till Norrland i veckan, kommer inte träffa Teddi på flera veckor.... åh nej fan va jobbigt det blir nu!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela