Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Telefonmaraton med papper....*phust*

Publicerad 2014-02-13 12:47:33 i Allmänt

Vem säger att det är enkelt att lösa allt.... det är en jädra massa hårklyveri med papper hit och dit, kompliterande papper behövs, det skickas till fel adress och ja, fel papper skickat, de behöver original osv osv.
För denna gången har jag återigen gjort det jag måste och hoppas att min A kassa kommer bli nöjd över vad de u kommer få, blir en tuff månad Mars annars.
Fast, jag klarar det GALLANT*WOOOPPWOOOPP*

Sitter med en kopp kaffe och en frunch tallrik som såklart består av ost och avokado, det är ju Ååååå så gott.

Är ju sedan några år tillbaka GBP opererad och sedan några månader tillbaka började jag trappa ner på bröd, pasta ris...ja stärkelserik mat dvs och tillföra mer fett, en kan säga att det är lite LCHF fast ändå på mitt vis, för min mage och mående.
Jag märker vad jag kan äta och inte och känner verkligen vad jag klarar av.
Mår verkligen så illa av vissa saker.
Tog en mentos godis av mamma Madde och blev illamående av den, så känner äntligen inte av sötsuget längre och det är en OERHÖRD seger.

Kollade ju upp igår att träningssimma, och engångs summan va 60 kr varje omgång, så innan en fast ekonomi kommer in blir det att betala för en gång i veckan och sedan vardagsträna med promenader och hemmasaker.
Kommer nog ICKET vara slö dessa kommande månader ändå, så jag känner ett lugn.

Pratade igår med en nyfunnen GBP opererad kvinna, som nu äter LCHF också, blev vänner via vänner.
Vi pratade om vikten av att få i sig rätt som opererad och vad målet med kosten ska och bör vara.
Jag vill må bra, känna energin och ha en kropp som klarar av vardag och de dära extra i mitt liv.
Dessutom ska jag gå ner dedär kilona jag vill arbeta bort.
Inte en fråga om det blir, bara kommer bli så.
Går redan ner ca ett halvt kilo i veckan nu, ibland inget, fast går inte upp iallafall.
Så kommer detta år landa där jag vill och som min flickvän Teddi *Mr Bond* säger så är det viktigaste att behålla vikten i mer än ett år för att kroppen ska stabilisera sig.

Jag känner fullt förtroende för mig och vad jag är kapabel till, jag är en kraft och jag är grymm för mig och de jag vet älskar mig och bryr sig om mig.

Igår fick jag för förstå gången sms av sonen Noa, underbara barn vad jag älskar dig, dig och dina bröder.






längtar verkligen till min lägenhet och att få börja ha barnen igen, ska bli så skönt med vardag igen.
Just nu bor Melwin och Noa hos deras pappa tills jag har ett hem, inte så optimalt att de ska behöva bo hos mina vänner eller min Pappa och Mamma Madde tills jag fått flytta in, de ska dom inte behöva vara med om.
För min skull vill jag ha barnen såklart, saknar dom ju så jag vill gå sönder, fast för dom, deras skull så ska dom ha en trygghet och det har dom med Mamma Malin och deras Pappa som är underbara föräldrar till dom.
Så tacksam över att dom finns.

Nu ska jag skriva sms till min Bond och vet att jag kommer få svar med miljoner pussar, som alltid med henne.
Dricka kaffe och äta klart min Frunch som består av ost och avokado.

Ska höra av mig till Pappa och Madde som varje dag vill veta hur jag mår och har det<3
Även en sväng till Vännerna som undrar och finns där.
Linda, som du säger, Familj är den familj en väljer<3

Älskar mig, mitt liv, mina val och ni alla som finns där.

/Thera Therese






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela