Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Tänka sig...

Publicerad 2014-02-26 01:53:33 i Allmänt

Ja, det är underbart att bråka..... trodde aldrig någonsin att ett bråk kunde vara så givande och så bra som det faktist kunde bli och blev!(???)

Så som alla, så är det ibland olika syn på saker, olika sätt att hantera saker på olika vis utifrån alla våra bagage och historia.
Dessa saker kan ibland krocka, kan krocka oerhört och sluta otroligt illa.
Allt för ofta hamnat i dessa bråk och slutar alltid illa, kränkande, det är inte "normalt" , att saker är vidrigt ..... osv osv.

Då förlåt aldrig delas ut, förmågan att se sin del i problemet eller situationen eller att prata om saken är löjligt och det inte finns ett behov att göra det, för det är onödigt då en har rätt och den andre har såklart fel eller är sjuk, har ADHD eller är Mytoman, ja det är otroligt givande och fint att ha en olik syn med dessa saker sagt/slängt till sig.

Fast sedan händer det nått, ett bråk där det finns en förmåga att se till varandras syn från bägge hållen, där förmågan att förbise den egna känslan och kan se och hoppa in i den andra situationen.... och då ett förlåt kommer.
Blev helt paff..... helt tagen på sängen....

Jag har inte varit med om detta någonsin, då Teddi och jag hade ett bråk, eller ja känslor som kom till en gräns där bägge blev ledsna, besviken och jag(som jag brukar göra)la på telefonen utan att säga hej då.
Att hon då ringer upp(svarar såklart inte direkt, för stolt för det då) utan samtal nr två och efter några sms mellan oss så svarar jag.
Hon förklarar hennes sida, förstår min och ber om förlåt för att jag uppfattade det som jag gjorde, att det inte alls va hennes mening att jag skulle tolka det så.
Jag bad om förlåt för att jag reagerade så som jag gjorde och att jag la på och dessutom "tjaffsade" vidare via sms....

Avslutade samtalet med att vi skrattade och hade löst ett tjaffs.... det låg inte kvar, kom överens om att vi va överens att det va dumt och onödigt från oss BÄGGE!

Helt paff och vi vet var vi står i denna frågan och kommer inte ha denna situationen igen någonsin, inget som läggs på hög eller finns kvar och stöter eller får bägaren att rinna över i framtiden....

Är det såhär det ska vara....?

Älskar dig Teddi, att vi kan bråka, jag får bli arg på dig och en situation, att du blir arg på mig och på situationen och tycker saken är dum, inte jag.
Att du skiljer på saken i fråga, bråket och på mig som person.

Med dig känner jag att potten av hur mycket du älskar mig aldrig påverkas av ett bråk eller något vi inte kommer överens om.

Längtar så efter att få bråka med dig i framtiden, att få utvecklas och växa tillsammans med dig, bli starkare i våra bråk och olika syn på saker<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela