Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Tacksam över helgen och veckan

Publicerad 2014-02-17 09:50:51 i Allmänt

Ny vecka med massa framför mig, känns skönt att veta att mycket kan skötas över telefonen just nu innan jag är på platts i nya lägenheten, för annars står jag som där mitt i staden utan tak över skallen, fast snart så, snart så är det ett hem under mina fötter igen och väggar som är mina, mina och mina barns och särbosambons såklart<3
 
Denna helg....JISSES vad det hänt saker.
För det FÖRSTA så har jag åkt SPÅRVAGN i Göteborg!!!!!
Ja detta kanske låter lite sådär "inte så viktigt", fast för en som verkligen lever upp av att få uppleva dessa saker, så va det såklart en HITT.
Alltid velat resa och inte alltid haft alla de möjligheterna i mina dagar och att få se vårat vackra land, träffa människor som får mig att utvecklas är för mig en lyx som inte många kanske kan ta till sig.


Sedan så va helgen fyllt med miljoner saker som bara kommer sätta denna helgen på kartan i mitt hjärrta över värmande stunder, i hjärnan över minnen och kännslan som infinner dig i hela min kropp över att få ha haft så otroligt roligt.
 
Här är ett litet fång av saker utöver spårvagnsåkandet.
 
*Gav en fluga till Teddi(hennes första)
*Lagat middag till Teddi på alla hjärtans dag och fått världens finaste kort av henne och en underbar dofft.
(såååå mysig alla hjärrtans dag)
*Sett ett Lila Pariserjul
*Druckit kaffe på Starbuks
*Festat i Göteborg
*Dansat till Sarek med Teddi
*Skrattat till tårat med Ellen
*Virrat på gator i Göteborg mitt i natten
*Hittat vilse vid spårvagnarna
*Fylle ätit på Mc Donalds
*Åkt bil tillsammans med Teddi
*Druckit kaffe med M och D
*Diskuterat saker som gör mig varm i hjärtat
och det bästa av allt utöver dessa saker
*Bllivit KÄRARE i Teddi
*Legat och prata tills Söndagen blev Måndag<3
(I danset på Gretas i Lördags)
 
 
Idagkickar vi igång denna dagen med frukost som är aningens nyttigare än det jag krubbade i helgen.
GALET vad jag känner av då jag äter bröd och stärkelserik mat.(såg det på vågen också)
Så jag äter tomater, selleri, skinka och paprika denna morgon tillsammans med en(blir snart två) koppar kaffe.
 
Sedan blir det en sväng med dammsugaren och slänga in en tvätt och tömma ur disken och promenix till lilla ica(va det ica tro, eller annat??)
Sedan va planen att kraaaaamas massa mot kvällen och prata med mina barn.
 
Tack helgen för allt vad det inneburit, allt gjort mig starkare och lyckligare.
Nu nyttig vecka med träning på schemat
 
Thera Therese
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela