Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Slänger min "dosa" på spåret....

Publicerad 2014-02-20 12:50:00 i Allmänt

Förra veckan träffade jag min vän i Stockholm på centralen innan min fortsatta resa till Borås, vi satt ner och han bjöd mig på en underbar god frukost och han log brett i samtal över att han slutade snusa på Nyår.

Han hade då tagit sin dosa och slängde den på spåret, hade laddat upp med nikotifri snus och laddade med en sådan under läppen.
Efter någon vecka började han med att bryta beteendet med att istället för en sådan "krydd"snus ta ett tuggummi och tugga och stilla "behovet" med att lägga den under läppen.
Nu klarar han att bryta beteendet med att bara ta ett tuggummi och är inte alls sugen att snusa, Själva suget efter nokotin är borta, bara beteendet som va tvungen att brytas efter ett par veckor.

Säkraste tipps till att få hjälpen och peppen till att bryta detta beteendet va att involvera de
han hade närmast sig, så han fick den peppen av vänner och familj att inte falla tillbaka i en ovana han inte ville vara i.
 
Funderat på detta i omgångar förut.
Att efter en blivit ren från sitt beroende, om det är socker, mjöl, rökande, snus eller sprit så måste en hitta en annan rutin till att leva sitt liv.
Hur otroligt mycket vanemänniskor vi är, då det kommer till vad vi ska handla, hur vi ska äta och vad vi ska se som helg gott eller "fredagsmys"
Mycket handlar det om en vana, att vi har en identitet med att göra det som inte alls är så bra för oss.
Att vi allt får ofta VET exakt vad som är bra för oss och inte, fast ändå, FAST all information ändå faller för att göra det vi inte vill!!!!(????)
VARFÖR är det så?

Så jag vill delge er med den informationen att jag inte äter sådant som får mig att må dåligt, kalla det LCHF, kalla det DUKAN, eller vad du vill, jag äter det jag och min kropp klarar av och ALDRIG mått såhär bra och kännt mig såhär levande.

Jag har tagit min "snusdosa" och kastat den på spåret, och det känns helt underbart.

Vad har ni för last och vad är era tipps för att hitta en annan väg till att hålla sig undan det som drar er ned?

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela