Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Sista gången jag ber om förlåt.....

Publicerad 2014-02-08 02:32:55 i Allmänt



Jag borde vara mer ledsen än vad jag ser ut att vara, fast jag vet, jag vet mitt, jag vet mycket och jag vet att jag försökte.
Jag är medveten om mina misstag och ber om förlåt för alla de gr jag i frustration hanterade situationer mindre smidigt.
Jag vet att jag varit otroligt sjuk, hade turen att komma ut på andra sidan levande för jag försökte mång gr ta mitt liv då jag va så sjuk, det ger mig sådan sorg att veta vad jag måste utsatt mina barn för och vänner familj för mitt X.
Min kropp gav upp och tillsist även mitt hjärta.
Jag vet allt detta, mina vänner vet, min pappa och hans kvinna vet.
Så många vet och jag är så lycklig att jag tagit mig därifrån i mitt sinne.

Jag gjorde slut, ja jag gick och där stod TEDDI, Sara Teddi Gelander och bara öste kärlek över mig.
Aldrig trot jag skulle få bli så omhändertagen, älskad och förstådd som jag är med Teddi. Jag berättat allt, alla idiotiska saker, berättat det jag skämms för, önskade få ogjort....ändå älskar hon mig, dömmer mig inte, förstår att det finns två sidor av allt och står bredvid mig trots allt strul, trots allt hon fick höra och spelade in igår.
Tryggheten är total i mig och jag är lycklig, följer mitt hjärta och börjar utesluta de som inte bör vara i mitt liv längre.

Orkar inte längre ursäkta mig och i detta inlägget är det nu sista gången jag ber om förlåt för att jag varit sjuk, för allt skit, alla hjärnskakningar, de gr jag försökte ta mitt liv, det är sista gången jag ber om förlåtelse och skämms över att jag va en frånvarande Mamma och mina barn fick se mig arg, höra mig gråta, skrika och inte alls vara Thera, eller Mamma.
Det är sista gången jag ursäktar mina handlingar och mina reaktioner, nu är det sista gången jag låter någon få mig att tvivla på mig själv, mina egenskaper och det som faktiskt gör mig till mig.
Sista gången jag bloggar om detta och vågar skriva vad jag vill utan att få höra att det är pinsamt eller onödigt det jag skriver, sista gången jag kommer skydda och lägga skulden på mig själv.
Sista gången jag tänker förlåta alla andra och sätta mina känslor åt sidan.

Jag kan inte göra något ogjort... detta är min historia och mina känslor och det kan inte någon ta från mig.
Tänker aldrig mera vara tyst.
Har många bakom mig, vänner och min pappa och MammaMadde som verkligen ställt upp här i staden.

Jag har slutat gråta för allt som varit, hittat den personen som bara med en beröring får mig att se en framtid igen, tillsammans med barnen, våra framtida barn och jag längtar till att få bli Thera Gelander och bo i vårat hus, som vi köper, som vi tillsammans får bygga ett hem åt varandra, med varandra.
Det är för henne jag ler, det är för henne jag strålar av lycka och det är för henne jag skrattar igen, sjunger och är jag, utan att behöva be om ursäkt.

Det är otroligt tråkigt att skiljas som ovänner, att behöva gå igenom det vi bägge känner, både jag och mitt X.
Lider med henne och fattar att det gör ont, för jag va där förra året.... jag vet.....och jag ha nu dessutom träffat någon annan och det gör ont som bara den för henne.
Jag förstår det, inte lätt för Teddi heller.

Jag kommer om några veckor komma in i min lägenhet och mina barn, jag och Teddi kommer få det mysigt i våran lägenhet<3

Sara Teddi, jag Älskar dig... allt du är och inte är.
Du är perfekt för mig och jag för dig<3

Nu börjar resten av våra liv och jag lämnar härmed helt mitt förflutna och lyckan över att du finns där, är total<3


Snart ses vi igen och inget kan någonsin hindra mig från att älska dig såhär som jag gör<3

Världens lyckligaste

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-08 10:46:52

"lämnar härmed helt mitt förflutna"

Om du nu har lämnat ditt förflutna borde väl ändå husnyckeln ingå i det förflutna?!

Svar: Lämnade nyckeln samma dag jag hämtade alla saker som mitt,dvs efter bodelningen.
Thera Sebastian

Postat av: Teddi

Publicerad 2014-02-08 17:43:01

<3 Du å jag <3

Svar: Du och jag, jag och DU Teddi<3
Thera Sebastian

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela