Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Lördagen i Borås<3

Publicerad 2014-02-23 11:38:01 i Allmänt

Då slank det in en slappar söndag, som jag ska avnjuta med frukost film och bara soffan tillsammans med mig och migsjälv.
Redan badat här på morgonen och min frukost är inne i ugnen, blir bacon i en suflé form och ett knäckt ägg i, med ost på, ja en äggmuffins, sjuuukt gott och jävligt bra för mig dessutom, kan inte bli bättre.
 
RFSL BORÅS
 
Igår va det utgång efter att RFSL Borås hade årsmöte och vid mötets slut, så va Sara Teddi Gelander Ordförande i RFSL Borås under detta året.
Grattis älskade älskade Teddi, idag va du med på bild i BT också idag.
Stolt som en tuppa är jag.
 
Mellofirande i Borås/Örnsköldsvik
 
Efter att vi varit hemma en sväng innan vi återvände till Klubben så kollade vi på Mello, som komiskt nog va i Örnsköldsvik då jag är HÄR!=)
Ha ha ha, hade dock ändå inte varit på arenan och kunnat se festivalen då det kommer med ett ekonomiskt ansvar, ja att vilja prioritera den summan pengar då jag håller på att flytta och prio är på att få ett underbart hem till mig och mina barn och särbosambo Sara<3
Fast hört att det va bra där och Örnsköldsvik har nått annat att leva på nu ett slag, förutom Hockeyn och fabriken.
 
Sedanva vi på klubben och festade tills strax innan kl 02.00.
Otroligt roligt att träffa människor med så mycket info och liv, träffae en kille i baren och vi satt och pratade länge om vikten av att vara en föreblild till alla HBTQ personer, att ens engagemang kan påverka, att det behövs olika personer som frontar och är öppen så fler kan känna igen sig och våga komma ut och leva sitt liv som en vill, oavsett hur en utrycker sig, vill leva eller älska.
 
Människor som gör dumma handlingar
(och kommer undan med det)

Märker även att som på alla olika ställen finns det även ÄGG, nötter.....personer som är inte helt snälla då...ja riktiga småaktiga människor som är enbart ute för att sabbotera, att bråka, att fast vi vill samma sak, vill ha en trevlig kväll,dansa,  så är människor ute för att "FUCKA" och "muckagräl" eller bara vara riktigt omogna.
Slutas aldrig att förvånas hur dessa människor gång på gång kommer undan med detta också, för ingen säger något, inte vågar säga till att DETTA ÄR INTE OKEY.
Då dessa  människor i varierande åldrar har mindre vett i huvudet än en 5 åring som efter en tillsägelse ändå skämms över att hen gjorde något tokigt eller kränkte en annan människa.
Att det finns människor som bakom ryggar beter sig redigt vidrigt och sedan inte kan stå för det gör mig otroligt förbannad.

Delade meningar råder dock om det är mera "korkat" och onödigt av mig att ens bry mig om detta, att vilja sätta ner foten mot dessa saker, än själva hadlingarna hos vederbörande människor.

Fast bara så mycket mobbing, kränkande och skit finns det,  varför ska NÅGON vilja sopa det junder mattan tänker jag!?
Varför ska det alltid vara så att då någon på tex ens jobb är otrevlig, så ska det alltid från den som blir illa behandlad tänka att denne som klampade har det säääkert jobbigt..... Eller inte lönt att säga till, för ja..."NI vet ju hur hon är" mentaliteten infaller sig.
Då en elev på skolan är mobbare, är det alltid den utsatta som ska flyttas på, inte ofta en vågar ta tag i den som mobbar(ja så va det på min skola, drar inte alla skolor eller elever över en å samma kant nu, bara den erfarenheten jag har)
Då jag på mitt jobb blev kränkt för att jag är GAY och fick höra hur vidrigt det är att BÖGAR ska få adoptera och att "DE" får gifta sig i kyrkan, att det är synd om barn med två mammor eller två pappor......Då jag då säger till, får jag snällt backa för att denne personen är ju kristen och hen måste tydligen då få säga dessa saker, jag ska INTE ta så illa vid mig(!!!!!WTF!!!!!)
Då jag inte kan vara GAY för jag har ju barn.....ja för att vara gay innebär ju att jag är steril??!??
Ska jag behöva ta det på mitt jobb?Ska någon behöva ta det...ska jag "inte vara så kännslig" eller ja, sluta vara så GAY eller helt enkelt SLUTA prata om att jag är GAY för det blir så mycket ONÖDIGA tjaffs....
HELVETTE heller, kan ni glömma ska ni ha det KLART för er, mig tystar ingen om dessa saker, ska kunna säga min blivande fru, lika väl som alla andra ska kunna säga deras män eller tjejer på rasten oavsett vad jag har för kön.
 
Ja jag skakar på huvudet åt alla dessa ledsamma människor som borde få en omgång av "Mamma Pappa" ilska och skammvrån ett slag, fast en får inte alla gr säga till att det är FEL det dessa håller på med....

Så....då har jag fått det ur systemet och ska nu inte lägga en UNS mer av energi på dem, iallafall inte för denna omgången.
 
Loppis
 
Igår på dagen va jag och Teddi på Loppis en liten bilfärd utanför stan, det va OTROLIGT med folk där, JISSES att det va människor i regnet som stod tio minuter innan de öppnade i kö för att komma in....
Inne så fyndade vi lite glas, en vas och en gungstol<3.
Vårat första köp tillsammans till vårat hem, till oss, till våran familj i framtiden.
Log hela vägen hem i bilen sen, över hur underbar hon är och hur kär jag är i denna personen, hur otroligt genuint underbar hon är och hur jag fallit för allt med henne, helt bara litade på att det kommer bli bra, att detta va det som va meningen.
Att hon med alla hennes X försöker ha en bra relation, pratar inte illa om någon, alltid ser saker med ljuset i fokus istället för det mörka.
Hon är bara helt underbar som ni säkert redan fattat.


 
Finns inga ord i världen som kan förklara hur jag känner för dig, hoppas du märker det i mina kramar, mina kyssar och då jag håller din hand hur mycket jag älskar dig Sara Teddi Gelander.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela