Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Låt ljuset brinna....

Publicerad 2014-02-27 16:20:55 i Allmänt




Då det finns de som för allt va dom förmår kämpar med att blåsa ut andras ljus, som med storm försöker utplåna andras lycka enbart för att denne själv är sårad.
Varför kan inte människor förlåta?

Har själv förlåtit otrohet, själv förlåtit då människor ber mig om förlåt.
Då jag vet att människor gör saker som inte står för deras person, bara att handlingarna som personerna gjort är gjorda för att det händer saker, det händer saker i ens liv som för med sig att de rätta besluten kanske inte är så lätta att ta.
Då en i vrede, sorg eller besvikelse sagt saker som en ber om förlåt för.

Jag va otroligt plump i ett samtal med Teddi för några veckor sedan, blev bara att det kom ur mig och skämdes som bara den efteråt.
Jag är ingen elak människa, FAST det jag så till henne va otroligt elakt.
Tur är nu Teddi otroligt duktig att prata också, så vi löste detta såklart och vi har efter det pratat om chansen att vi KOMMER i framtiden säga saker som här varandra arga, ledsen och besvikna, fast vi kommer alltid att lösa det och inge säga att den andre är en idiot eller korkad.

Tänker att det måste vara tröttsamt att behöva lägga så mycket energi att "blåsa" på andras ljus och själv inte se till sina egna brister också.

Hade så mycket blåst, så mycket storm att jag tillsist försökte ta mitt liv.
Till allt detta va det såklart bristande låga hos mig också, slut på bränsle.
Till detta så va det blåst.... det va vatten som vadade upp till den lilla lilla glöden som fanns kvar, att jag tillsist bara då tänkte att jag bara orsakade problem, bara va ivägen och va dålig att jag borde försvinna.

Idag har jag stärkande glöd, starkare låga och bättre skydd i mina vänner och i MIG.
Att jag här Sara Teddi Gelander som får mig att vilja brinna det starkaste jag kan och dessutom skyddar mina lågor från blåst av vargar.

Jag blåser inte mer på mina egna lågor, försöker dra ner mig själv och är förbi att vilja bry mig om att människor blåser på mig.

Är lycklig

Thera Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela