Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Den viktiga tiden för det som får en att må bra.......

Publicerad 2014-02-19 17:59:35 i Allmänt

Funderat på en sak, ja en sak av många saker jag funderar på lite nu och då.

Jag har funderat på detta med att ta sig tid, den där EGNA tiden till sig själv.
Hur många är inte gryyyyymmt dåliga på att göra det dära lilla extra för sig själv???

Vet att det behövs en egen vilja, ett driv, allt ska sitta hos den egna individen fast hur lätt är det att ha detta driv då en blir nedröstad, eller att det inte tillåts att ta den tiden, eller orken finns.

Vad vi väljer att ha som egen tid kan vara olika, olika också i olika faser i livet.
Jag prioriterar tiden till gemenskap och vänner högt och för mig är en kopp kaffe, att sitta och prata oerhört viktigt, att sitta i soffan med den en älskar och bara vara tillsammans.
Att handla ihop, åka bil tillsammans och involvera varandra i varandras liv.
Sedan kan en lyxa till detta såklart med att ha en dejt på stan.
Finns verkligen mycket mysigt jag kan göra, fast att sitta på ett café med en god kopp latte tillsammans med mina vänner eller den jag älskar, det är lite extra, det är vardagslyx för mig och kärlek i MÄNGDER.

Satt på Starbuks i Söndags och drack en såååå god kopp vaniljkryddlatte med grädde tillsammans med Teddi och Ellen, det  va oerhört mysigt.

Sedan den dära egna tiden att få göra det en brinner för....för mig är det just nu, i denna fas av livet RFSL.
Något som legat på hyllan den senaste tiden, gjort ONT att det varit så.
FAST nu då jag landat på fötterna, så kommer jag tillbaka starkare än någonsin.

Sedan äntligen har mitt driv till att komma igång med egentiden för min kropp landat, känns så skönt.
Jag kommer inte bli en "sportnissa" fast ska börja simma och för mig är vatten oerhört lugnande och att basta och bada/simma är helande för denna Thera.
Sedan finns det äntligen drivet att äta rätt, inte frestelser med massa onyttigt och godis,chips eller annat som min kropp inte behöver just nu.
Uteslutit stärkelserik mat ett tag nu och ja, jag mår underbart.
Inte haft ont i magen så som jag haft de senaste åren.
Har jag fått ont i magen har det varit för att jag druckit en helg och fått aj aj dagen efter, vilket är förståligt tänker jag.

 VIKTEN
Alltid varit några kilon kvar till mitt mål, alltid haft den där lilla biten kvar tills jag känner att jag är "nöjd" med min vikt.
Jag har ju gjort en GBP operation av en anledning och det är inte att NÄSTAN vara i mål.
Så efter en lång diskution med mig själv så händer det äntligen saker på vågen.
Jag har ingen tid på min viktminskning, utan jag tar det som det kommer.
Kommer äta rätt, kommer unna mig gott då det händer sig på EN dag i veckan och jag kommer börja röra mig mera, för MIN skull och av detta kommer resultat att visa sig.
Har bara på någon månad tappat nästan 6 kilo, bara av att ändra vad jag äter, så med olika platåer och med olika mycket driv från vecka till vecka, vatten i kroppen osv....så kommer jag detta året att landa i den änden av vågen jag vill, för MIN skull, för att JAG vill det och ingen annan anledning.
 
Så denna fundering med att hitta den egna tiden, göra det en brinner för, sätta sina drömmar och mål i fokus för sig själv är viktigt som bara den.
Tänker att om en i en relation till sig själv är lycklig och i fas, så kommer en vara den bästa människan, sambon, vännen, syster och dotter till den\dem som betyder något.
 
Ska snart ta och tappa upp ett bad och ha en stund för MIG, hemmaspa då det är som finast.
 
Hoppas alla kan hitta drivet att prioritera det som betyder saker, om det är att laga middagar, måla, träna, umgås med vänner, mysa i soffan framför en film eller bara städa eller renovera.

Ta vara på livet<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela