Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Troll...

Publicerad 2014-04-02 02:56:47 i Allmänt

Detta med troll..... tankar om detta, dessa i mitt liv då Trolljägarna gått på TV ikväll

Att det finns de som "anonymous" lämnar kommentarer på min Blogg, som rör mitt liv, är något jag tragiskt nog blivit van vid.

Att ta att någon/några som tror sig veta något om mitt liv, mina val och känslor och med den lilla information de har väljer att hota, hata, skrämma med att jag borde bli misshandlad eller iallafall skrämd av några, bara ett samtal bort är skrämmande, skrämmande att enbart för att en inte älskar någon längre, inte vill samma sak i livet ska vara en anledning till att det är okey att hata, lägga sig i är onödigt.

Anledningen att jag väljer att skriva om detta nu, är för att jag är något less på att människor "anonymt" lämnar kommentarer fast de såklart lämnar IP adresser som jag spårat och fått hjälp av att lokalisera användaren/användarna.

Att jag helt bara inte kunna lämna en relation ifred och få leva ett annat liv ska vara så omöjligt, så pass ofattbart att det måstes hata, avsky och blocka på FB över, från människor som inte vet allt, inte har all fakta alls är för mig skrämmande, blir ledsen och tappat hopp om de goda i människor.
Sedan vet jag att alla reagerar olika i situationer, att alla inte är kapabel att se en större helhet än bara en fakta, den en serveras eller sin egna, att kunna se att att stöta och blöta, att dansa tango kräver två.... att vissa inte vill, kan eller vågar se till sin egna del i situationer utan alltid på något vis Vill att andra ska ändra sig, att andra ska skärpa sig.

Ska människor leva olyckliga?
Skulle det varit bättre om jag levde tillsammans med mitt/mina X som jag har så pass mycker respekt för och vill allt väl trots att våran seperationerna i bägge fallen blev onödigt fula.

Bara för att jag har älskat min förra i många år, borde jag då alltid göra det? när jag och hon inte orkade längre och det inte längre va bra....... när vi bägge lämnade varandra i omgångar.
När är nog Nog?

När är det okey för alla andra att lägga sig i...... och när ska de bara låta saker vara?

Är det okey att "anonyma" ska hota för att de tycker jag gjort fel.... är det rätt att då de göra fel och hotar mig?
Blir två fel rätt?

När i allt är det okey att prata så mycket illa om mig för att jag älskar någon annan.
Jag kommer aldrig skriva något illa om mitt X, jag har otrolig respekt för henne och hennes kännslor, jag vill henne allt gott, det jag och hon inte kunde få, för vi va inte rätt för varandra, ville inte samma saker i livet och med massa vatten under broarna, misstag från mig och henne, med min tid som sjuk, att vi levde ett liv med intentionerna att vara lyckliga inte blev så är något som är våran historia, gick vi ifrån varandra i omgångar.
Sista gången gjorde jag slut, för jag va inte lycklig, och talar bara för mig, jag va inte lycklig.
Skulle jag enligt er då stannat i det?
Jag förstår inte det, får det inte att gå ihop.

Träffar människor som jag trode va vänner, vänder mig ryggen för att jag lever lyckligt nu, för att jag inte lever kvar i en olycklig relation och räddade oss båda, mitt X och mitt liv med att gå.
Sedan ångrar jag många handlingar, det rör bara mig och henne.


Så snälla inte så "anonyma" skrivare, låt mig bara få be dig/er att sluta skriva, ni vet bara en del av allt och är inte så opartiska i denna frågan och har inte rätt att hota mig eller skriva elaka saker till mig enbart baserat på en sida.


------------------------------------

April....

äntligen inne i ny månad, känns otroligt härligt att dagarna tills Teddi flyttar hit kommer närmre, att våran vardag kommer igång snart.
Snart är sommaren här och jag längtar längtar <3
Har otroligt mycket underbart att uppleva detta året och det kan inte gå fort nog känner jag även idag.



Nu kallar natten..... borde sova fast bara funderat på framtiden<3, underbara framtid<3

Kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela