Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Fuck it...

Publicerad 2014-04-03 21:50:53 i Allmänt

Hur höga krav ska en ha på en själv....vad är rimligt inom en rimlig tid och vem har rätt att säga vad som "borde" vara rimligt.
Ska människans egna drömmar och mål bli satt i en skugga då någon annals drömmar är större och strålar ljusare.

Vem säger vad som är rikedom, lycka, glädje.... en kan ha drömmar om att bli Hjärtläkare.... är då drömmen att bli tandläkare något av en "mindre" dröm???

Jag är ledsen, jag är otroligt ledsen och har aldrig känt mig så hopplös och korkad som jag gör nu.
Känns som om jag borde ha för flera år sedan förutspått att jag skulle separera och haft i åtanke att lägga undan möbler, prylar, pengar till släp i omgångar... köpt extrasängar till mig och mina barn, dessutom soffa och lägga undan kökssaker, badrum, städ, handdukar, mjöl, pasta, saker i frys osv osv osv.
Borde redan INNAN jag blev sjuk och fick hål på hjärtat av alla brister på viktigt i kroppen och sitta still och ändå svimma, ha lagt undan pengar i den där extrasängen jag köpt för framtida separation till hyran om tre år fram i tiden.
Hur kunde jag vara så korkad att ha så hög arbetspress att jobba med min nedbrutna kropp på Sibylla och ta på extra pass, sjunga på bröllop, dop och begravningar och dessutom ta på mig annat jobb och inte tänka mig för att jag gick under.
Hur dum har jag varit som tänkte att den dagen jag behöver hjälp en eller två månader för att komma mig upp på fötter igen skulle få någon hjälp ett tag, andas och faktisk bygga upp mig stark att kunna jobba, studera.

Har i sommar jobb bägge perioder, kommer jobba heltid, dessutom jobba i Gullvik, dessutom har jag dop, sedan ska jag jobba extra på en krog på helger och nätter.
Ska börja läsa och sedan ska jag dessutom förutom att jag ringt till 4 olika enhetschefer och frågat om jobb, som jag blivit nekad just för att de vill skola in sommarjobbare, och eftersom jag kommer jobba hela sommaren så vill de inte skola in mig, fast till hösten är jag välkommen. Fast förutom det så borde jag på dessa 4 veckor i denna lägenhet hunnit söka jobb och vara mer PÅ att lyckas.
Varför har jag inte högre moral att söka fler jobb.....
Varför har jag inte pengar sparade och varför, varför varför varför har jag jobbat så jag jobbade in mig i väggen och legat på operation för allt min kropp fick gå igenom för att jag inte lyssnade, då den SKREK att det va för mycket jobb!!!!

Jag har kämpat som fan, jag är stolt som bara den över mitt liv, även om jag just nu har en ekonomi som är plus minus och noll denna månad och förmodligen nästa månad också så är jag lycklig och alla pengar i världen, jobb, arbetssökande kan inte ta ifrån mig att jag är exakt där jag borde vara just NU, faktiskt bara EN månad in i min lägenhet.

Livet kommer bli rikt på pengar, kommer jobba så jag har över till semester och lyx..... kommer studera och bli exakt den jag vill bli då jag "blir stor". Kommer skaffa körkortet och inte en enda gång i den framtiden ska jag be någon om hjälp, inte en enda gång ska jag ta någon hjälp från någon.

Ska betala tillbaka det lånet till min mamma jag blev tvungen att ta slutet på denna månad, sedan ska jag inte be någon någonsin om hjälp.

Kommer från och med idag lägga pengar i en madrass, magasinera sängar, handdukar och tvättmedel för framtiden så jag inte står där "korkad" och full av optimistiska tankar om att det ordnar sig.

Imorgon blir det Komvux och börjar studera så fort jag får möjligheten till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela