Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Ett steg närmre..... lever LIVET <3

Publicerad 2014-04-26 19:21:10 i Allmänt



Mitt nya lyx.... underbara goda olika kryddiga tesorter, bara så gott att lyxa till med en STOR kopp på kvällen och morgonen.
Såklart gott med kaffe ibland också, ibland flera koppar på en dag, fast mer sugen på detta nu än något annat.
Sedan dricker jag mycket smaksatt vatten också, veckans "gladis" är Ingefära, så läskande i denna värmen och jag älskat ju Ingefära, så jag njuter.
Sitter med stort glas nu också.

Pratade igår med vänner angående ens mående, hur saker blir och hur saker blir gjorda.

Jag har aldrig varit såhär brun och pigg någon vår tidigare, inte på flera år...kan inte helt minnas när jag senast va såhär frisk i kroppen som jag är nu, att jag inte har ont i magen längre.
Det är flera flera år sedan, 07 tror jag mina problem började, ja de problemen med magen och maten, och första gången fått må bra, året nu, 7 år senare som jag inte har ont alls längre och problem att äta.
(undantag om jag dricker alkohol)
Önskade så att det va mera information angående GBP operationer.
Vet sedan att det va massa annat som orsakade problem med kroppen, två separationer, sorg, bråk, sjukskriven osv.... massa massa helvettes massa ner också, önskade jag va starkare då.
Ja ja, tänk om tänk om, allt blev exakt som det skulle iallafall, är sjukt lycklig nu med erfarenheter och kunskap som räcker till flera liv.

Har mycket att göra med mig nu, min hälsa, mitt liv, fast även min kost.
Att jag nu helt uteslutet stärkelsemat, mjölmat och socker har gjort mig mer klar i kropp och mellan öronen.

Mitt mål är att må bra, fast såklart har jag målet att nå den vikten jag vill ha.
Och jag kommer närmre dit för varje vecka, denna veckan är jag 1,1 kilo närmare mitt mål och det känns strålande.
Bara 8 kvar.

Dagens mat har varit Turkiskyoghurt med kvarg och kanel, stor kopp te med vitaminerna.
Baconlindad sparris med egengjord majjo med dragon och citron, Avokado också.

(ser inte lika gott ut som det VA)

Mätt ännu efter det, som va två timmar sedan jag åt.

Ikväll framför tvn blir det lite snaxnötter och en stor kopp vaniljchaite.

Ikväll ska jag packa klart allt också, promenader, städa och bara njuta av att jag börjar skolan på Måndag.

Tänk att jag får leva såhär<3

I just loooove you Teddi





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela