Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Dagen jag försvinner lite....

Publicerad 2014-04-16 09:59:59 i Allmänt

Tystheten

Mitten på veckan och jag är tacksam över att det är tyst i köket under, här varit svårt att få studiero då det lever om, svårare att jobba natt och sova dag också då det renoveras.
Så jag är tacksam över lugnet i huset.

Maten

Kosten känns bra idag, att få känna att jag inte har ont i magen och dessutom inte är konstant hungrig, dedära suget i magen och att aldrig vara riktigt nöjd. dessutom dedära sötsuget som befinner sig konstant.
Idag har det inte slagit till ännu, suget efter socker eller alla sorters godis.
Efter att jag levt lchf i många veckor och fick ett återfall i två veckor så känns der underbart med denna fokus jag nu här där.
Dessutom så bara av att leva såhär sen i söndags så har jag gått ner två av de tre kilon jag gick upp under "godis och mjöldagarna".


Sovit otroligt dåligt i natt.... nästan inget alls och då jag sovit så har jag drömt oroligt och inte vidare bra.
Känner mig bara låg idag, borde ta en promenad oh efter att jag ätit något efter kl 11 så ska jag nog ut och göra just det, ut och andas.
Brukar dessa dagar sätta mig med någon av mina böcker och bara ladda med information i skallen, älskar verkligen att fördjupa mig i dessa saker som jag nu läser om.
Jag läser nu två saker parallellt med matten som jag läser.
Normer i Heterofabriken och en bok om våld i nära relationer.
Såklart så läser jag även kongresshandlingarna för kongressen första helgen i Maj.
Skönt att ha fokus såhär då det behövs.
Fast idag tror jag det blir att bara vara....
Dedära dagen på månaden jag brukar ha då mattan känns som bortdragen under mina fötter är idag, då jag inte känner ro utan oro, då jag bara känner mig ledsen och nervös för mycket saker som jag hoppas löser sig, löser sig för mig och oss.

Nya friska tag imorgon... fast idag...nej, jag försvinner lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela