Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Apr. 19, 2014

Publicerad 2014-04-19 15:57:19 i Allmänt


Lite ditt och datt

Jissesammaliaaaaaaaa vad jag är lycklig i hjärtegegropen.

Denna påsken är killarna mina hos deras andra familj, pappan med frun och alla syskon där, vet att dom har det jätte mysigt och får äta gott och massa påskägg fullproppat med onyttigt.
Hos denna mamman blir det ägg med biobiljett och något annat trevligt, tror de fått nog av godis.

Sitter med en underbar Kopp kaffe just nu, njuter av att slökolla på tv och samtidigt kolla i rfsl böckerna jag läser.
Underbara rader av insikter, Gud vad jag älskar att fördjupa mig.

Jag jobbar ju denna påsken så blir inget påskeri för mig, mer än att jag själv äter ägg och majjo idag till middag.
Kommer fira påsk med barnen och Teddi sen.
Ska till Pappa och MammaMadde i början på nästa månad och hälsa på familjen där, sedan en sväng förbi Hultsfred och Louize med familjen där nästa månad också.

Fick fina varma påskhälsningar av Pappa och Madde från hjärtat, galet vad jag älskar honom och känns att han bor längre bort nu.


Mat och annat kring kost

Inne på dag 6 av min "påklättring" igen av att utesluta saker som gör mig dålig och får ont i magen.
Nu tappat alla de kilon jag åt på mig under de 3 veckorna med mjölmat och socker, känns som bra.
Lite skit dock att jag kunnat tappa 3 kilon till mitt mål istället för tre upp och tre ner.
Ja ja.... bara att vara glad att jag kunde gå ner mina "svulla" kilon så fort igen ändå, 3 kilo på en vecka är helt godtagbart tänker jag.(Sköt bara att det va + - 0.)
Får se vad som händer nästa vecka.
Vet att med träning och bra mat kan jag gå ner minst ett kilo, så jag hoppas att det blir det iallafall.
Lämnar besked nästa söndag på framstegen.

Planering är verkligen A och O för maten och med nya recept och då jag handlade hem lite nytt i veckan så har jag mer att röra mig på.
Efter ett tag så kommer inspirationen till en och det bara rullar på, dessutom påsk, så varför inte njuta av det också, ägg stampat i smör och lite peppar är ju så underbart gott, dessutom fullproppat med supersaker.
Förutom maten så viktigt med vatten, låter självklart, fast jag är så dåligt på att vätska på mig vatten så att dricka minst två liter varje dag är större utmaning än något annat.

Nu slurp på kaffet.
kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela