Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Apr. 14, 2014

Publicerad 2014-04-14 12:50:46 i Allmänt

Nya möjligheter denna veckan och jag tar upp den fallande kosthållningen jag haft....
Verkligen bars de senaste dagarna tappat allt.... godissuget starkare än någonsin och behöver nu "detoxa" kroppen igen grundligt.
Så startade dagen med en rejäl kopp fettkaffe och sedan youghurt och kvarg.
Nyss ätit lunch som bara blev en skiva bacon med ost på och en halv tomat mef ost på den också.
blev verkligen så mätt på den lilla lunchen.
Får inte glömma att jag är GBP opererad också och märker av det mycket mer då jag äter lchf mat än då jag äter mat med stärkelser i.
Så nu sitter jag på balkongen med en kopp kaffe till och läsa lite viktigt i solen.
Inne i lägenheten kan jag inte vara just nu..... det renoveras ännu i köket under... och OMG vad det lever om inne.
Fast jag njuter av solen och allt läsande här ute för fullt.

Pratat lite om Vikt... normer... hälsa vs ohälsa osv...
All hets kring den "normala"kroppen och att en vist kan väga 80 kilo och mer och ÄNDÅ vara hälsosam och må bra.
Alla har vi olika förutsättningar och alla vill vi leva i våra kroppar på olika vis.
Bara för att normen säger att en ska vara smal, träna si och så många gr i veckan betyder då inte det att någon som väljer att leva med att inte träna, äta vad hen vill har ett phälsosamt levende.

Jag blir galen på denna hets kring vikt, kan inte var och en få bestämma över sin kost, kropp, träning och så skiter vi i normen.
Fan va Mycket bättre många skulle må då.

Jag äntligen kommit till den insikten för ett bra tag sedan, att jag gör allt för min skull, i min takt för att(ja du gissar rätt) JAG Vill det.

Nu blir det läsa ett tag, avsluta kaffet, sedan prommis till hamnen, behöver andas lite idag.

Ska köpa saker till påskägg också. ska fylla till mina 3barn biobiljet, nått till kroppen och något godis.
Hoppas jag får lämna alla ägg eller om jag ska bli vägrad även det.



Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2014-04-14 21:17:51

Hej kära Therese! Blir så ledsen att höra att du blir vägrad att få hänga med din minsta kille! Håller tummar & tår att det löser sig!
Kramar i massor /Petra "toto" Åberg (fd nyberg)

Svar: Månaderna passerar och ännu inte fått träffa honom.Jurist nästa om det inte händer något Petra. =(
Sista jag vill verkligen.
Thera Sebastian

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela