Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Vara eller inte vara den DU är!?!?!!?

Publicerad 2012-09-19 14:38:15 i Allmänt

Gaaaaaalet, det är redan onsdag, när hände det? Kom som smygande på såhär bara!
I helgen som kommer ska jag försöka vara så pass duktig jag bara kan, umgås med vänner hoppas jag på.
Det är något son jag inte gjort så mycket av den senaste tiden, blir väll lätt så då jag inte hunnit eller mått vidare bra.
Men nu kommer energin och alla härliga känslor som en behöver för att klara av även de simplaste sakerna i vardagen.

Igår han jag med en sväng hos Jessica, underbart!
Pratade om allt och önskade så vi fick mera tid att bara surra på, vi är så pass ärliga med varandra så att när vi pratar, så kommer det verkligen fram så mycket smarta lösningar, men ändå flera funderingar, ha ha, det är underbart.

Igår snackade vi lös oss lite på ideal, då jag frågade om hon läst ett inlägg jag gjort på FB förra veckan.
Hur vridet allt är med vikt, hår, kläder, rakning, smink osv osv.
Hur alla blir påverkade av reklam och media, hur vi blir påverkade av de olika människorna vi har ikring oss och hur skevt det är att en ensam individ ändrar sej för att passa in i massan efter ett tag.
Det kan hända utan att en skälv märker vad som hände och många ändrar sej medvetet också för att passa in i mallen, passa in bland vännerna, skolan, jobbet......
Men det som är mest skrämmande är då en människa ändrar sej med kirurgi för att den blivit så pass påverkad av bilden av den perfekta kroppen.....
Finns den kroppen?
Eller är det möjligen så att den perfekta kroppen finns inte ens för den modellen som du stävar efter så hårt för att nå!
För det är ändrat, det är målat om, fixat i dataprogram och på kirurgisk väg ändrat.
Vad är då skönhet?

Självklart är det inte fel att vilja se bra ut, vilka köpa nya kläder, vilja färga håret osv, men om du gör allt detta för att du ska passa in, bli bättre för andra mer än du bryr dej om dej skälv och dina egna mål och person, det är då det blir fel!

Det finns många olika människor, olika personligheter, former och längder och ALLA är väll den perfekta kroppen, om det är din kropp:D
Alla är vackra<3

Detta är självklart bara egna funderingar och jag som känner att personer ändrar sej hit och dit för att passa in i olika mallar, passa in i normen.
Och är så less, blir ledsen på alla höga förväntningar alla har på sej genom livet.

Men även jag blir påverkad, jag vet om det, jag vet att även jag har blivit påverkad av min omgivning, lärare, reklam, film, modeller och HM reklamen osv.
Men jag vet om det och det är det första steget till att kunna ändra på ett felande beteende och tänka fritt, tänka om och välja själv hur jag vill göra.
Och vill du(som även jag) göra en GBP operation, gör det för DIN skull, om du vill göra ett lyft, banta, köpa en sviiiiiina dyr märkes väska för att alla ska och BÖR ha en sådan, köp den för din skull, inte för att du ska passa in eller måste bevisa hur rik du är.
Klipp ditt hår om du vill, inte för att det är det NYA snygga!

Till er alla, stå på er, stråla med den skönheten som bara NI har, ni är unika och otroligt vackra på ett sätt som bara ni kan vara!
Det finns bara en som du och det är det som är skönheten med just DEJ!

Kärlek och acceptansen till er alla!
Thera Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela