Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Kan jag ställa in den dagen? På en obestämd framtid......

Publicerad 2012-10-24 12:30:12 i Allmänt

Då är det snart den där dagen som gör att ett nuffer ändras hos mej, inte ändras det på vågen eller på längden utan helt enkelt har det gått ytligare massa dagar, årstider och jag lägger till fler gråa hår, jag fyller snart år.

Detta året blir det 32 år som jag funnits till och jag undrar om jag kan få ställa in min födelsedag?
Inte för att jag inte gillar att jag blir 32 år, inte för att jag inte gillar presenter eller gillar tårta och massa olika sorters småkakor och bullar, inte för att jag inte gillar att tända ljus hemma och fundera vilka som kommer att knacka på dörren eller ringa, även för den delen skriva något gulligt på FB.
Jag orkar bara inte fylla år, orkar inte städa, orkar inte baka tårta, orkar inte koka kaffe, orkar inte tänka vem som går på LCHF, vem som har gluten och vem som inte tål mjölk eller inte gillar banan i tårtan och orkar inte köpa massa fika, göra två tårtor och sen kommer det två tårtbitar.
Orkar bara inte.
Kan jag ställa in min födelsedag? Ställa in min födelse?
Ta det på den 29 februari?,
bjuda in till kalas då........(2016)

Jag vaknade i måndags med feber, ont i mina knän, under mina armar, känns som om jag skakar och även håret på huvudet gör ont.
Kollade min temperatur och den låg på 37.5 och det är för mej feber.
Svimmar fjantigt då jag har 38 grader i kroppen.
Har en låg normaltemperatur så jag är inte som alla andra "normala" människor då tyvärr.

Så dagarna måndag, tisdag och det som passerat av denna onsdag har spenderats i soffan under en filt med mjuka kläder och tofflor på mina fötter.
Fryser och svettas och känns inte alls så piggt från denna sidan av bloggen.
Har dammsugit och diskat undan, men det kommer en aldrig undan med, har inte behövt göra det i måndags eller igår så en liten kraftansträngning idag va väll på sin plats för att vara "normalt" onormal och sjuk.

Började sticka igår, blev en toffel med ett T på.
Ska göra den andre i det paret så det kan invigas ikväll, känns fint.
Annars är det WF och soffan som håller mej sällskap med tv på och radion i köket.
Annars så stänger jag av och kopplar ner, kopplar av och stänger ner

Borde dessa dagar vara på möte, kopiera papper, köpa frimärken, begära arbetsgivarintyg, posta brev, ringa samtal, boka provtagning på VC, lämna massa blod och vara pigg å glad.
Borde klippa gräs, borde vintra på gården, klippa ner och kratta bort.
Borde plocka äpplen, ta bort filtar och hjälpa till med häcken, studsmattan och borde jobba.
Men istället är det en febrig Therese som har ytligare saker att ta tag i när febern lättar.
Blir säker fullt upp på fredag.

Längtar tills jag får slänga mej i sängen och somna, för kanske är det "bättre" imorgon.
Imorgon kanske jag är "normalt" jag tempererad och inte har ont överallt.
Sätter mitt hopp på imorgon och stickar en toffel till idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela