Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Då alla komponenter fungerar.....

Publicerad 2012-10-30 13:10:27 i Allmänt

Vilka fina människor det finns, som lever för att hjälpa och laga, som arbetar med människor och finns till för oss då något händer.
Alla dessa människor som gör ett bra jobb och gör det med respekt för den egna individens behov och önskningar.
Alla spelar en viktig roll och då alla delar fungerar som de ska, så räddar det liv och lagar trasiga hjärtan, psykiskt och fysiskt.
Då alla komponenter fungerar i harmoni ,är det en välsignelse över systemet som är våran sjukvård.

I lördags natt föll jag ihop, hade feber och ätit dåligt, druckit sämre och fast jag börjat med penicillin så hjälpte inte det riktigt hela vägen.

Vaknade till då jag låg i ambulans på väg till akuten.

Nu har jag fått kommit ifrån sjukhuset, med massa vätska i dropp och starka mediciner i blodet så mår jag idag bättre.

Tack alla fina på akuten, på avdelningen jag låg på och för turen att jag inte svimmade och landade på rygg.
Malin och en kvinna som hette Maria, jobbade tillsammans med några kvinnor till som va helt underbara, TACK för att ni tog hand om mej, tack för att ni grattade mej med vård på min födelsedag och ett skratt tillsammans med en kram.
Tack fina fina Lisette för kramen jag fick och den omtanken och oron du visade då du rusade in på rum 16.
Hoppas att vi kan ses snart Lisette, vill träffa Mini Minna :D

Idag sitter jag under värmefilten och ska bara dricka och äta, bunkra upp med energi och värme så att jag kan ta tag i att bli frisk, rensa och sortera.

Mycket som varit och mycket som komma ska.
Lägga den energin jag behöver på onödigheter och mera energi på nödvändigheter.

Tack alla fina för den omtanken jag fått.


Thera Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela