Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

När bagaget förstör......

Publicerad 2012-11-06 11:58:09 i Allmänt

Att vi alla bär på historia och att vi alla släpar på känslomässigt bagage, det kan vi alla skaka hand och skriva under på.
Fast vad händer då bagaget mera blir till en kedja med miljoner tyngder som begränsar ens liv, istället för att berika och ge djupare perspektiv på livet idag.
Alla har vi alla olika stenar i vårar bagage.
När ska jag sluta bli en slav under mina demoner och de tyngder i mitt bagage, stenarna på min kedja som sitter fast i mina fötter.
När jag skälv bär på saker och inte släpper på stenarna, för att det är skrämmande att inte vara en del av den personen som är trygg med de stenarna i sin personlighet.
Förstår ni hur jag menar?
När ens sätt att vara och en sten i ryggsäcken sitter ihop, är så sammansvetsade att en inte kan lasta bort stenarna i bagaget eller ändra på personligheten.

När ens egna drömmar och mål blir lidande för att en skälv inte kan släppa på bagaget och inte kan ändra sättet att tänka om en skälv.
När bagaget suddar ut självkänslan och mardrömmarna hopar sej som cancer i vare dröm, som lägger krokben för varje försök att tänka bättre och tro på det jag vill åstadkomma i mitt liv.

Jag kanske attackerar problemet från fel håll, istället för att tänka att behaget ska bli lättare, så kanske jag ska bli starkare så att jag kan bära mina stenar och inte bli en slav under dem.
Så hur blir jag starkare?

Ska försöka att ändra sättet att tänka om mej skäl och våga släppa på vissa idiotiska saker!
Så ska jag ta tag o dessa saker en dag i taget, och ge det tid, skynda långsamt.

Det är jag värd<3


Idag ska jag försöka att släppa på något eller hitta redskapen att bli starkare så jag inte blir platt eller fast utav mina egna begränsningsdemoner.

Kärlek, förlåtelse och förståelse
//Thera


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela