Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Hjälp mej bearbeta.....

Publicerad 2012-11-06 15:48:36 i Allmänt

Med mina tankar på förra inlägget så har jag städat i huset idag, vardags städat lite(fast blir rätt mycket)här och har poppat P3 i köket, så med skrattattacker har jag dammat, dammsugat, fluffat kuddar och tänt ljus.

Tänk hur mycket smuts och småplock det behövs göras egentligen och jag som gillar att ha mysigt ikring mej och vill ha fint blir lätt en aningens skadad av att det är rörigt och "stökigt" hemma, ja iallafall hemma hos mej, där jag bor.
För jag bryr mej fruktansvärt lite hur andra har det hos dom och om andra säger att dom har det stökigt, men på nått mystiskt vis så kryper det i kroppen då jag är hemma om det är så att stolarna står stökigt eller om jag ser päls och dam på golvet då jag ska sitta med en kopp te.
FÖRSÖKER gnugga det ur mej, vill så innerligt inte bry mej, MEN på nått vis så kan jag inte INTE bry mej om det är stökigt hemma, mitt bagage.
Jag är rätt knas på så vis, jag kan ja oreda nannting i lådor eller bland mina kläder men få DÅNDIMPEN om det är stökigt på en köksbänk eller massa böss och skräp på köksbordet eller sängen är knövligt bäddad.
Där har vi mina tix och brister..... Om det för andra är en brist att jag hemma hos mej vill han det fint.

Möjligen den som blir lidande är då jag, för det blir så förbaskat svårt att ta det lugnt hemma och Maria som inte tycket saker är irriterande kan bli less på mina plockerier hemma i huset och då jag muttrar då det igen är stökigt på en yta.
Så som Maria säger så ser hon ett stort moln över mej.
Och jag är bara irriterad över att det är stökigt!
Vi har det rätt slitit ibland mellan oss två, då jag tänker på ett vis och vackert nog gör hon det också.

Ha ha ha, ja Maria Mummsan hon tar ut saker ur en låda och lägger på en yta, sen tar jag sakerna på alla ytorna och stoppar in dom i en låda, upp i skåpet eller bakom något, så kg slipper se fanskapet, vad det nu kan tänka sej vara för böss.
Hon vill ha duschdraperiet på ett vis, jag på annat, så får försöka minnas att ha det i mitten av hur vi bägge vill ha det, så vi bägge blir "nöjd".

Fast i ett samboförhållande måste det vara kompromiss, något som en måste lära sej igenom hela relationen.
Det kommer alltid upp nya saker, det händer alltid att någon ändrar åsikt eller tycker annat efter ett slag, bara gäller då att kunna ha alla rätta medel att kunna kommunicera med varandra så att inte de där nedrans bagaget inte står för en lösning.

Idag har jag iallafall städat och plockat fint här hemma, en liten bit terapi av att göra fint omkring mej känner jag att det blir, hoppas att det får fortsätta vara såhär ett slag till iallafall. Vore så skönt att inte behöva känna städjävulen över mej, det där molnet som Maria säger sej se då jag är dödligt irriterad över att det är plottrigt överallt.

Mina små egenheter, vill du reta gallrande på mej, styr stolarna snett, peta så att en tavla hänger snett, då har ni en Thera som kan bli stressad.
*fjantigt men sant*
Är det en mamma grej? Vad tror ni?
Hjälp mej bearbeta.

Kram, kärlek, förståelse och förlåtelse
Thera Therese

Njuter av alla tända ljusen och min kopp te just nu<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela