Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

<3

Publicerad 2012-11-01 13:09:58 i Allmänt

Nu börjar det hända saker, praktik, Provtagningar och allt känns bra, fast det är mörkare än någonsin innan, men nu så känns det som om ljuset kan börja stråla där bakom nästa krök.
Det är underbart att veta att hjälp finns och att hoppet finns för en, om en bara orkar lite till.

Är helt slut i kroppen och i knoppen och vill bara ha lugn och ro, tyst och i harmoni.
Skulle vilja bada med tända ljus, ha en ansiktsmask på och måla mina naglar.
Skulle behöva massage överallt och skulle behöva en lugn stund med en liten bit god mat och kramar.
Jag längtar efter att ha ork och energi till att vara riktigt glad och genuint lycklig, inte bara stunder av ork och millisekunder av lycka, istället för denna vidriga känslan av misslyckande och ett ständigt försök att bli accepterad och förstådd.

Jag verkligen avskyr att må såhär, verkligen känner avsmaken av mitt mående varje dag, då bitterheten slår till, då ångesten tränger sej på och det enda jag är, är en hög av misslyckanden och tafatta försök att sträcka ut en hand och be om hjälp och ett samarbete känns avlägset och osynligt.
Då jag bara är arg över alla situationer och inte har den orken att fatta de vettigaste besluten i ilska och besvikelse.
Denna besvikelsen som jag känner för andra och även mej själv.
Besvikelsen att jag inte gjort något åt situationen innan, besvikelsen över att jag inte fått rätt hjälp innan, besvikelsen på min kropp och hur min mage är.
Besvikelsen över att jag skälv tagit på mej ansvar för något som Inte enbart är mitt.
Besvikelsen över att jag inte kan sluta vara ledsen och bli frustrerad.
Jag ska bli min egen lyckas smed, där jag ska göra mej lycklig.
Ska ta små steg, en dag i taget och andas igenom alla tankar.
Bättra på självkänslan och fast den tryter så ska jag göra saker ändå som jag vill.
Andra gör ju det, så varför inte jag.

Det är jobbigt, det kommer vara jobbigt och det kommer garanterat komma dagar/kvällar och nätter där det känns värre och alla steg fram känns som miljoner ramlande steg bak och ner i ett hål.
Men det kommer nya dagar, det kommer nya tillfällen att leva för framtiden och inte fastna i det förflutna.

Jag tackar alla fina vänner för alla stärkande sms, alla fina stärkande kommentarer och en blick av förståelse från någon som också vet hur det känns att vara där jag är, då det finns en förståelse om hur jag mår för att dom själv varit på botten.

Fått höra många kloka ord av fina L, som säger att det kommer att ordna sej, är det meningen så kommer det lösa sej, du kan andas igenom detta och det kommer att bli bra.
Tack L för de stöttande ord och peppningar<3 du är guld värd!

Massa möten idag, och ska ta prover och imorgon ska jag träffa en läkare till och få en psykologkontakt så jag kan komma och bearbeta allt som hänt och alla känslor.
Sen vidare till min fina far<3

Thera Therese
Finns det kärlek finns det möjligheter, det hoppas jag iallafall<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela