Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Nääääääämen!!!

Publicerad 2012-06-15 14:05:42 i Allmänt

Jahapp, då sitter man här igen med svansen mellan benen och får SKÄMMES för att det är otroligt kasst med bloggandet för min del.
Men med en dator som vill behagas att fungera sådär ALDRIG och ett minne som är, ja obeffintligt så kommer man sej inte till att blogga, då man väl sitter vid en dator, så vill man och måste man kolla igenom sin mail och annat roligt som man kan ha missat.

Så då denna oberäknerliga dator ändå är på, jag har tiden så ja, varför inte bara skriva en rad eller två.

Jag har äntligen börjat må BRA igen, till er som inte umgås med mej personligen så är jag sjukskriven för att min kropp bara började stänga ner, mycket med MYCKET så till sist ville inte min mage vara med, mitt blodtryck va lågt och svimmade flera gr om dagen av att bara sitta still för länge, mitt hjärta fick hål och mitt blod va nere på 80, fast som kvinna ska det aldrig ligga under 130 i värdet.
Så jag va rätt dålig och bara sov och grät mest helatiden, och grät jag inte va jag arg, eller helt lite så skrämmande apatisk....
INTE riktigt jag så att säga.
Jobbigt att inte känna igen den man är och familj och vänner hittade inte den Thera som jag en gång va heller.

Men med massa prover, medicin och påsar med blod rakt in i mej så har det äntligen börjat visa resultat och jag år pigg mera än vad jag är trött.
Min fina läkare har ordinerat att bara göra saker jag vill och klarar av och säga NEJ!

Skälva NEJ saken kan vara svår, men det går ått rätt håll vill jag påstå =)

Känns härligt att orka med igen och längtar så efter att få börja jobba igen, för nu spritter det i kropen på mej, vilket enbart det är som ett "Kalle Moreus Moment" dvs UNDERBAAAAAAAAAAAAAART!!
Till hösten ska jag vara ute och jobba igen.....;)

I sommar är det första sommaren som jag inte bollar massa olika jobb, alltid annars varit Sjuhem, sibylla, bröllop, dop och mnga andra små saker man ska ha bollat med men nu är det enbart jag och min familj och det jag finner att jag orkar med.
SKÖNT känner jag fast det svider i den ekonomiska biten.
*AJ AJ AJ*

Så, ska inte ta så nedrans lång tid tills nästa blogg, men ja, vem försöker jag lura, det är Thera vi pratar om, kan komma sej att vi ses igen till julen.
Trevlig Midsommar, Grattis, Ha en fin Allhelgona, trevlig Första till Fjärde Advent, God jul och Gott Nytt år om så blir fallet.

Kärlek och Acceptans till alla.
/Thera

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela