Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Underbara RFSL.....

Publicerad 2012-07-16 12:54:51 i

Den där svindlande tanken och frågan, är vi verkligen som vi vill, eller tror vi bara att en är som en skälv vill och fattar alla beslut skälva, oberoende av föräldrar, av alla krav, normer, reklam, samhälle och alla olika strukturer. Eller är vi alla så inprogramerad att vi tror det är egna val fast vi är styrda av allt. Hamnar i diskussioner där det såklart pratas uppfostran, har tre underbara barn skälv så det blir ofta häng med andra föräldrar. Och den där stora "hen diskussionen" kommer på tal lite nu och då, mest för att jag skälv slänger in ordet hen i ett prat om nått oväsentligt innan. Många föräldrar blir verkligen arga och upprörda över ordet HEN, alltså många blir otroligt fientligt taggade i diskussionen och nästan skriker ut hur fel det är, istället för att lugnt förklara hur dom skälva tänker och resonerar kring order och dess innebörd för deras liv och andras. Sen inser jag hur gigantiska skygglappar folk har på sej, hur dom är så otroligt inne i deras "bubbla" där det inte är några problem, där DOM aldrig upplevt någon form av mobbing mot en HBTQ person och tycker att om man blir mobbad, kanske det är så att personen måste gå ner i vikt(om vi pratat om övervikt och normen kring att vara smal) att en kanske bara måste sluta vara så "kvinnlig" och "fjollig" om en bög skulle bara ute bland folk så han slapp bli hotad, slagen!!!! Att dom vist ger deras dotter möjlighet att leka med bilar och skälv får välja, fast deras dotter är ett år och har rosa från topp till tå och att dom inte alls tror att samhället påverkar våra val av kläder, leksaker och att ett barn blir påverkade av dessa saker från tidig ålder! Sjunger på dop och det har blivit en del av dom och det slår ALDRIG fel då prästen tar tag i barnet under dopet för att blöta huvudet och om det är en pojke, säger prästen - Oooooj vilken stor, stark och stadig kille!!!!(med basröst) Ett flickebarn säger prästen - Oooooj vilken lite tjock liten prinsessa(sägs med söt stämma), KLART att sånna saker från tidig ålder påverkar hur en sen blir, om det är så att det är motstånd om en börjar ha rosa som en typisk blåkläders barn. Har egna erfarenheter av detta med mina barn. Då sonen älskat rosa och tillslut inte ville ha det på skolan, för att barnen retades..... Så frågan är, varför ska Noa sluta ha rosa för att han retas istället för att skolan ska ta tag i problemet på deras sida och tänka att det finns lagar på att ett barn inte ska bli utsatt för mobbing. Svaret är då, -har inte resurser!!!!! Så, mitt barn slutar ha vad han vill på sej, för att slippa bli mobbad och retad! Det är fel och många föräldrar håller med, men det görs inte nått åt det. SER NI ATT DET ÄR EXAKT SÅ VI GÖR VIDARE I LIVET OCKSÅ!!!!! Vi är så påverkade av allt och påverkade om vad andra ska tycka om oss att en ställer sej i ledet för att passa in, för att det är konsekvenser om vi gör annat så som utfrysning, mobbning, tappar jobb, vänner, familj, respekt och blir kallad udda och konstig, äcklig, vidrig, fet, onormal, och massa andra ord med viljan att det ska såra och sänka personen man säger det till!!!!! Klart att vi hoppar in i "ledet" igen och vill vara som det förväntas, för vem orkar ta skit och höra dessa saker varje dag om en är osäker, inte har stöd eller familj. På dagis skola fritids säger dom att dom inte hat resurser, (vilket vi alla självklart ska ändra på) De resurser som finns idag för vi barn som växer upp är RFSL...... Det är RFSL som får problemen på de bordet vi jobbar med och tar kamp för, att vi vuxna barn inte ska behöva ta skit från våra "lek kamrater", från våran "lekplats" från våran "klass" och som tar tag i så att våran "fröken" måste ändra och lösa/ändra problemet inte lösa och ändra personen som blir utsatt. Mitt stöd och min familj i detta är den otroliga föreningen RFSL, dessa otroligt motiverande människor på RFSL och alla RFSL föreningar runt om i Sverige, världen. Allt jobb som RFSL gjort, alla ändringar som RFSL jobbat för under alla dessa år är otroliga! Alla som inte erkänner det eller ser detta är verkligen blinda. THERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela