Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

"Tänk om".......

Publicerad 2012-07-24 22:39:58 i

Jag vet att jag ibland övertänker saker, går ner för djupt på hur saker kan bli, hur det kunde ha blivit och är lite av en "tänkt om" eller "tänk före"(långt före) person..... Vill tänka att det resulterar i att jag blir oerhört förberedd inför saker jag ställs framför och situationer där det kan behövas att jag ska fatta snabba beslut, lösa saker. ELLER så målar jag upp fan skälv på väggen innan helt i onödan....... Känns så konstigt då jag som person har som mål att alltid säga att glaset är halvfullt(en över positiv syn på människan har jag fått berättat för mej ett antal gr) men då det kommer till att i verkliga livet anpassa detta, så ha jag spelat upp alla negativa saker som kan hända i mitt huvud, saker som personer kan säga, hur hen kan reagera och sen ställer jag mej i min framtids "tänk om" koll in i en försvars ställning för att lösa problemet...... Är det då inte att jag talar emot mej skälv då????? Människan är god, glaset halvfullt, allt löser sej, DOCK så planerar jag medvetet för att människan är "knövlig" , att det kommer bli ett helvetet, att personen jag skulle kunna säga/göra/reagera såhär. Fast sen finns det vissa saker där det finns en totalt avsaknad av framtidsplanering, där jag lever som i ett limbo, där det blir att situationen jag ställs framför är totalt främmande, helt chockartat och jag ställer mej paff till min egen bristfälliga koll på läget och lösningar.... Hatar att vara en "tänk före" och "tänk om" person, men även gillar att ha kontrollen, även om det jag tänkt på innan aldrig får gå i uppfyllelse. Hatar att inte ha den kollen jag har ibland, men gillar även då det slänger in mej i en annan riktning som jag aldrig skulle ha drömt om och det uppenbarar sej massa möjligheter. Jag gillar att ha kontroll, att veta vad som ska hända, men ÄLSKAR att inte veta, att jag får släppa på allt de dära "tänk omandet" och att jag skulle ha "tänkt före" hur situationer kan bli. Vissa av mina mest förlösande stunder som defilerar mej som person idag är dessa stunder, där jag bara släppt på kontrollen och låtit mina basinpulser styra. Jag vet att jag ibland övertänker saker och jag är i en liten funderingars plats just nu, där det är att jag analyserar mej och även andra. Där jag dissekerar diskussioner i varför och hur det kommer sej att det är på vissa sätt. Lite av det värsta jag vet(nu blottar jag mej) är då personer är trångsynta och inte besitter kunskap att se och inse att alla har olika sätt att se på samma sak. Lite av det värsta jag vet är att personer sätter mej i ett fack baserat enbart på mitt utseende, då jag har i mitt bagage dåligt självförtroende av mobbing och sen min vikt i historien om vem jag varit. Lite av de värsta jag vet är att JAG skälv sätter mej i ett fack för hur ANDRA har behandlat mej förut...... Så, vad är värre, att andra gjort mej orätt någon gång i livet eller att jag IDAG låter mej påverkas av det på ett sätt som nervärderar mej skälv!!!! Jag vet att jag ibland övertänker saker och jag vill tro att det är att kunna utmana sej skälv till att tänka dedär lite extra, att se konsekvenser, att kunna se in i framtiden lite och sia, som gör att ändring sker.... Ja, jissessss, jag vet att jag överstänker saker....... Thera i ett nötskal skulle mina närmaste säga. Personer jag nyss träffat skulle säga, - Släpp det!!!!!! Så jag tänker på det ett tag, analyserar, "tänker om" och sen, sen släpper jag det......... /Thera

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela