Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Ones you go pride, you newer go back

Publicerad 2012-07-11 21:21:00 i Allmänt

Snart kommer denna underbara PRIDE vecka, som jag längtar och HOPPAS på att få närvara på och under.
Det är inte klokt vad jag längtar till att träffa alla härliga människor, alla intryck och allt fina som händer.

Sagt innan i denna blogg att under min första Pride 2009 kom tårar och det är så svårt att försöka förklara hur underbart det är.

Många (heteros, för de flesta HBTQ personer frågar aldrig om innebörden och skälva meningen med Pride)
frågar varför det är så viktigt och kommer med kommentarer om att det är galna flator och vidriga bögar i läderkläder och springer runt naken.....
Hmmmmm ja, ställd blir jag dessa gånger.
Frågar vad det är för bilder dom då sett...
Oftast får jag till svar att det är på nyheterna, i tidningen och andra medier och sen brukar jag fråga om dom varit på Pride skälva och sett allt de andra runt den veckan, INTE enbart Lördagen då det är fest och skälva paraden.
Svaret är oftast då NEJ...

Brukar fråga om dom varit på någon Hultsfred konsert eller om dom enbart sett bilder från festen(festerna).
Och får ibland svar att dom varit på festivaler, men det handlar om att hänga med andra som ÄÄÄÄÄLSKAR Metallica eller Ozzy eller någon annan rocker.
Mitt svar är nästal alltid dessa gr
- JA just det.
Det handlar om att vara med andra som har samma intressen, samma liv, samma smak och stil.
Tur att en är van att ställa frågor tillbaka som svarar på deras egna frågor.
Frågar oftast hur deras festbilder ser ut som dom håller, Företagsfesten, Möhippan, Svensexan, Hamnfesten bilderna och om det inte då på dessa bilder med deras nära och kära fulla Hetero, Homo, Bisexuella, Transpersoner och Quera människor betede sej på dessa bilder och hur det då uppfattades.

Ibland fungerar inte ens detta, utan personen, personerna har redan en ingrodd åsikt om hur idiotiskt, dumt och äckligt allt är med just den uppfattning dom har om Pride baserade på de bilder dom sett.
Då är jag oftast(ibland inte) bara tyst och lämnar saken.
Vissa saker kan en inte prata om utan att stöta sej på ett eller annat vis....
Politik, Religion, Sexuella läggningar, Musikstilar..... ja ibland tammetusan favorit mat eller godis.
En gång blev jag TOTALT hatad och dissad på en fest för att jag inte gillade en viss sorts GODIS!

Jag LÄNGTAR hysteriskt hårt, mycket och galet efter den veckan.
HOPPAS hoppas HOPPAS att jag kommer åka.

Thera


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela