Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Jobbigt med knäpp dator och tokiga ord

Publicerad 2012-07-03 21:23:09 i Allmänt

Ja jag blir verkligen en aningens knäpp på den dator som bor där jag bor, den vill inte alla dagar fungera, vilket sätter en del svårigheter för mej att blogga.
TUR nog så finns det twitter som fungerar att kolla via min iPhone.
Neeeeeeeeee jag är inte alls lite uppkopplad nördig.

I veckan stötte jag på en del komentarer kring rfsl som gjorde att jag ville falla av stolen jag satt på, ville verkligen se om jag drömde eller om detta va ett skämmt.
Va en sån kommentar som inledes med,
- Therese, jag tycker att allt jävla skit snack om RFSL är så ONÖDIGT, jävla patetiskt, idiotiskt jävla onödigt, så jävla äckligt.

Vi andra som satt runt ett bord pratade om massa HBTQ saker,
dom stälde frågor och jag som svarade, det va en härlig stämmning och det kändes fint, sen efter en öl för mycket och för mycket snack om (enligt personen skälv) Pojkar som håller hand med Pojkar och " dom där jävla Bögarna", så kom den fina bomben.

Ja jag verkligen Älskar dessa människor vi va med den dagen, jag verkligen gör det, men ibland är det inte så skoj att en hel kväll sen efter det stå ut med massa bög skämt, massa andra saker enbart för att - "DET ÄR ROLIGT".

JA det kan vara skoj, det är bra att man kan se humor i saker, men att se humor i dessa saker EFTER att man dragit hur papetiskt det är, onödigt och äckligt det är, så är det en aningens svårt att kunna driva med det.

Det tog...

Men jag måste se dessa saker som såhär, SAK och PERSON.... det är två olika saker, kan inte ändra tänket på en som helt seriöst lever i en hetronormativt liv där en aldrig stött på hinder och sen tycker att en kan skämta om det för att det är "roligt".

Summan av allt är, RFSL behövs.

Om jag får höra detta av de personen som jag vet älskar mej, hur har då andra som har personer som HATAR dom efter sej enbart för deras val av person att leva med och älska.

Tåls att tänkas på.

Och jo, jag stavar illa...... Sorry.
Thera Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela