Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Det va en riktigt bröllopsfest......

Publicerad 2012-07-15 14:28:43 i

Igår va en sådan dag jag gick igenom alla möjliga olika känslor.....att få in alla dessa känslor på en å samma dag är gaaaaaaaaaaanska så påfrestande för en person. Men slutkänslan över dagen summeras i en lycka och en lättnad att det gick så pass bra som det gick! Kl 10 cyklade jag till Brudparet, som tur stod Danne's pappas fru i köket och hade förberett lunch, gott gott så jävla gott, tog av den maten i omgångar, små portioner mellan att jag packade in i bilar som Mats(toastmaster och bestman) och Danne åkte iväg med, sen skickades Danne's pappa iväg på akuten då han ramlat och kunde inte lyfta armen, tjurig som han är ville han inte åka, efter att jag pratade med honom om att jag är undersköterska, så gick han med på då jag sa att han MÅSTE åka in och kolla upp det. Ordnade Lovisa's hår, repade ihop med Jensa som skulle spela gitarr till den låten jag skulle sjunga på bröllopet. Sen ordna Jessicas vackra hår, hjälpa till med barnen, kolla lite av varje, sen dessutom skulle jag då ordna mej skälv, sminka mej, duscha.... Ilfart sen till Arnäs kyrka för att sjunga för ett vackert brudpar där. Sjöng och sen iväg fort till Jessica och Danne's vigsel. Vi ringde i klockorna, brudparet kom, spelemännen som Jessica och Danne känner spelade en egen ingångsmarch som dom gjort för dagen till Jessica och Danne. Sen gick vi efter. Galet, hade hjärtat i magen och i halsen på en och samma gång!!!!! Sen flöt det bara på..... Serveringspersonalen kom med lite frågor, några problem, önskemål från kl halv 4 tills dom gick för kvällen/natten 01:30 Jag och Mats höll låda bra tycker jag.... Jag har ju ALDRIG haft problem att vilja synas, höras och vara en pajas, så att ta ton till tal, prata, skämta inför alla dessa 56 personer va som för mej lika lätt som att blinka. Lekarna flöt på, talen rullade tillsammans med tårar och skratt medan vi åt otroligt gott. Jag hade förberett massa lekar om det skulle vara att det inte skulle vara så många som ville spela,sjunga,tala och om det skulle vara så att det va så tyst att man hörde myrorna gå utanför i skogen! Men det va ett sorl av ljud, skratt, gäster som lämnade telegram, som anmälde sånger, ville hålla tal så att jag och Mats fick klippa och klistra i schemat så att alla skulle få sin beskärda del av att ge sin kärlek till brudparet! De lekarna vi han med uppskattades och Jessica och Danne blev så nöjda, det enda som för mej betyder något. Sen fick jag många vackra och snälla ord av gästerna som värmer i mej! Är en perfektionist så det kan vara lite irriterande, för mej och andra, men då det visar resultat som det igår gjorde, så är det ett angenämt problem. :D Nu är vi snart iväg till festlokalen för att städa upp och umgås med de fina människorna. Värme vila och massa ljus till er. Thera lite bakis och trött Jacobzon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela