Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Dagen då rösten ska styra.....

Publicerad 2012-07-12 09:23:53 i

Det finna med att sjunga är att jag verkligen får vara med folk i alla dess olika skeden i livet, från att sjunga på dop, bröllop och deras näras begravningar. Alla dessa stunder med dom i deras liv är verkligen rörande och så vackert och jag blir verkligen tacksam över att dom lägger en så stor del ändå av deras dag i kyrkan åt mej och min sång. Det är en stor ära att sjunga OCH otroligt mega NERVÖST är det exakt varje gång!!!!! En låt, eller flera så är ser alltid en otroligt nervös person i huset där jag bor som på nått vis "låser in sej" i texterna och låtarna jag ska sjunga. Idag är det en Begravning och oturligt nog har kantorn på kyrkan varit svår att få en tid med att öva inför idag..... Så som ALLTID med den organisten så blir det samma dag vi ska repa.....vilket är EJOK!!!!! Nu är jag då nervös över tonart, hur han ska spela och sen ska jag dit kl tolv då för att repa och sen hem, sen dit igen för begravningen kl 14! *frust* Blir en lång dag känner jag på mej! En ärlig sak...... Då det blir allt för många saker som är oklart och hänger som frågetecken över det sångjobb jag fått, då är jag inte en trevlig person! Är sjukskriven av en anledning, för att min kropp sa GOD NATT och hjärtat sa att den inte orkade och blodet det bara försvann, så då det inte bara flyter på som det ska..... blir det jobbigt! Men idag är det Marias väns mormor som ska begravas, så det är inte ett vanligt jobb utan det är nära. Det är annat kring dessa dagar också, bröllop! Min bästa vän ska gifta sej på lördag och har det fina ansvaret att vara tärna och toastmadam under dagen, även sjunga på vigseln <3. Can't wait until Saturday <3 Nej nu ska jag kliva upp, ligger i sängen och funderar sönder alla möjliga katastrofala fel och kaotiska möjligheter som kan inträffa idag i kyrkan!!!!! Det är om något EJOK!!! Tänk bara bra saker........ Ringar på vatten thera, ringar på vattnet:) /Thera

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela