Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Dec. 19, 2012

Publicerad 2012-12-19 23:04:32 i

Beteende terapi, hjärnskrynklare, psykolog, kurator, avlastare, hjälp och bollplank..... kärt barn har otroligt många namn och oj så viktigt det är.
Vist att vänner är viktiga att prata med, familjen, MEN, det är bättre att prata med någon som en kan säga ALLT till, exakt hur en känner utan att oroa sej över känslor.

Pratade med min fina barndomsvän om detta sist vi sågs, om att hur viktigt det är att träffa en beteendevetare, få hjälp och trix att klara av saker, hantera stress, hitta lugnet och hitta den en själv vill vara, inte det andra kräver, behöver eller tycker att du ska vara.
För det är nog lätt att falla in i ett mönster, en ond cirkel, en vardag där du enbart stressar Och försöker räcka till åt alla, föräldrar, syskon, syskon familjer, dina barn, din sambo, din vänner, dina djur om du har det, dina fritidssysslor och sen.....sen ska det finnas tid till dej också......ja dina åsikter, den du vill vara och det du vill göra inte det du BÖR göra eller den du BÖR vara.
Svårt dedär, ja vara den du vill vara och ändå den som andra vill, kräver och önskar en ska vara.
Är vi inte rätt många olika personligheter, som försöker leva så nära med den en vill vara.
Jag vet inte om ni förstår hur jag menar, men någon del av er kanske förstår ändå.

I slutet av dagen, så får jag hoppas att alla vi inte tullat alldeles för mycket på våra personligheter och om vi gjort det, kan leva med de valen vi gör.
Gör vi det för någon annan eller för oss skälva?

Vist, jag vill att vi människor ska tänka på andra, att vi vill varandra väl, men om, jag menar om det inte alltid är rätt, om vi för att kunna vara den bästa av den du någonsin kan vara borde vi ändå vara så sann motors skälva först, vara den du vill vara utan alla norner, krav och snäva ramar.
Säger självklart inte att vi ska enbart vara självrisk och enbart bry sej om en själv, men att vi kanske borde vara mer sann, mera i ton och harmoni med den du är och den du vill vara för att kunna vara en optimal människa för andra SEN, sen då du är den du är.
(Massa virriga skriverier, förlåt om jag låter totalt tokig)

Tänker som såhär...... va den du vill vara, älska den du vill älska, följ ditt hjärta, va ärlig med dej skälv och tillåt dej själv vara den du är, med brister och knicksade egenskaper.
Tulla inte på den du är, vi lever bara detta liv en gång.....kompromissa inte på dej själv, du är för värdefull.

Thera Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela