Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Jag ska......

Publicerad 2012-08-24 10:54:37 i Allmänt

Jag ska ändra mej, jag ska forma om mej med elterapi, med piller och samtalsterapi, jag ska gå till psykolog, kolla om jag varit med om något trauma som liten......kanske som vuxen med!
Kanske jag kan bli normal och vara som det förväntas av mej!
Jag ska aldrig säga pinsamma saker, alltid vara den tysta, ska börja att bli någon "annan" som kanske passar in i bilden som Therese lite bättre!
En Therese som andra tycker jag va och borde vara!
Jag ska klippa och klistra, jag ska forma och gömma de delar som faller sej spontant för mej för att passa in!
Jag ska vara som alla andra, inte sticka ut och inte ha för många egna åsikter, ska hålla med och ändra mej till att aldrig stöta mej med någon i alla olika sammanhang och människor jag umgås med.
Jag ska växa upp, bete mej moget och ansvarsfullt i alla lägen.
Jag ska aldrig göra fel och alltid vara den som ber om förlåt fast jag inte har nått att be om ursäkt för.
Ska alltid le fast jag är ledsen, ska gråta på toan i smyg och torka tårarna och ta ett djups andetag och le oberört.
Jag ska ha ett välbetalt jobb och jag ska jobba med det andra tycker jag ska eller tycker jag borde jobba med.
Ska aldrig dricka alkohol och inte vara vaken längre än till kl elva.
Jag ska bara ha den frisyren som andra tycker jag borde, jag ska köpa de kläder som är inne och i mode.
Jag ska täcka över mina tattueringar och agera vuxet i alla lägen.
Jag ska gilla den musiken jag gillade då jag va liten, men bara tills jag är med någon som gillar annan musik, få ska jag ändra mej och gilla den musiken istället.
Jag ska ta på mej extra saker och ansvar och aldrig förvänta mej att få hjälp tillbaka.
Jag ska leva för att vara perfekt och felfri.
Ska aldrig öppet visa känslor eller obehag, ska bete mej bland andra så att det passar andra.

Jag ska ändra på mej, jag ska klippa och foga samman de bitar som passar sej bäst med en bra Therese.

Jag ska bli alla andras bild av mej, andras bild av mej så det inte finns något annat felande kvar, så att mina känslor aldrig får synas eller komma upp till ytan.
Tillsist har jag format mej så att den andra Therese inte finns längre.
Och fast hon skriker där inne i mej att jag inte vill vara någon annan än mej, ska jag le och skratta så högt och accepterat så att hon aldrig få höras eller komma upp till ytan.
Kanske så glömmer jag bort den andra opassande, opraktiska, pinsamma Therese, jag lämnar henne där inne i mej döende och alla hennes försök att sträcka på sej, att få komma fram och få sjunga, skratta, gråta och skrika, jag ska kväva henne, hon kommer tillsist att försvinna.
Så att jag äntligen passar in.......

Kommentarer

Postat av: inteutanmindotterochson

Publicerad 2012-08-26 10:01:43

tycker jag att du fullständigt ska strunta i therese! va den du är, för det är den allra bästa therese du kan vara! =)

dessutom; vem är det som bestämmer vad som är normalt?!??!

maaaaassor av kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela