Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Hör inte personer vad jag säger????

Publicerad 2012-08-24 14:45:48 i Allmänt

Ringer runt i massa samtal dessa dagar och detta händer varje gång...... Minst en gång iallafall under ett samtal med en person uppstår det att den jag pratat med inte hört vad jag sagt, eller inte har lyssnat alls under tiden jag pratar.
Eller är det verkligen så att som helt missar då jag säger - jag och min sambo,
och sen säger jag en halv minut senare i samma samtal säger jag,
- jag och Maria,
och den jag pratar med stannar till i samtalet och frågar vem Maria är.....

Ja min sambo, som ja just nyss sa!

Ringde kommunen idag, även där frågade hon på andra linjen vem
Maria va då jag sa
- jag och Maria behöver fritids och dagis till barnen så att vi kan börja jobba.

Jag som kvinna ringer in och ska prata med Arbetsförmedlingen tex, ska jag då bara ska ta då dom frågar vad min man jobbar med då det ska komma till hur jag ska kunna arbetsträna inom för område, jag säger att min sambo Maria är mammaledig för närvarande med våran son, men att hon kommer börja jobba igen till hösten.
Ett tag senare säger dom ändå min man till mej!!!! Varför???
Pratar med försäkringskassan om min sjukskrivning, hon i telefon säger att jag och min man har rätt att söka Afa pengar då jag är sjukskriven.
Varför kan det inte bli att dom säger du och din sambo, istället för att förutsätta att jag är Hetero och har en man!

De gr jag åkt in akut på sjukhuset har dom läkare sagt,
- va skönt att din kompis kunde skjutsa in dej.
Eller
- är det din syster?

Varför inte bara fråga vem har du med dej in? Vem skjutsade dej?

Är det inte 2012 läge att utbilda alla i lite om HBTQ, att alla inte är heterosexuella och att alla inte lever i hetero förhållanden.

Jag blir bara less, och nästa person som förutsätter att jag har man fast jag sagt jag och min sambo Maria, kommer då få en uppläxning om att dom måste börja tänka utanför Heteronormen!!!!!
Och hur deras trångsynta sätt gör att personer mår dåligt över att inte bli sedda eller att någon lyssnar på dom!!!!

Hur TYDLIG ska jag vara då jag säger
Jag och min sambo Maria!
Måste jag säga att jag är FLATA!




Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-09-02 23:06:47

Tyvärr många som är vääääldigt enkelriktade i de synsättet... Tycker själv att val av partner OCH kön på din partner är upp till var och en, vill man dela sitt liv med någon av Samma kön så why not?? Så länge man själv trivs och mår bra!! Så kan väl andra ge fan i det, och gillar man de inte, nej men tyst och titta bort ist! Enkelt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela