Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

!!NÄÄÄÄÄÄMEEEEEEEEEEN!!

Publicerad 2011-03-21 13:49:38 i Allmänt

Nej men nu får det va slut på denna torkan av bloggandet och nu stter jag igång med en liten rad, så får vi se vars det hamnar sen då jag är klar, har som inte en aning om vad jag ska skriva, men att NÅTT ska det iallafall kluddas ner så att det händer nått!

Hemma idag från jobbet, blev en aningens för många svängar på tjottaletten i natt och morgonen för att jag skulle vilja åka på jobbet och ha samma spring där....INTE bra!
SÅ jag sitter hemma och BER att jag tills imorgon ska bli piggelin så jag kan jobba.
JA ja ja det är lite skoj att jag kan gilla mitt jobb så mycket, men det gör jag!
Tills jag ska till vården igen eller sjukhuset och jobba så trivs jag upperligt på mitt jobb.
Många tycker att det låter ibland som om jag ursäktar mej för att jag jobbar på Sibylla.... MEN NEJ NEJ NEJ! fatta va roligt det är, jag lagar mat till folk, jag träffar människor, jobbar med de härligaste bruttorna och vi har TOKAskoj på jobbet varje gång vi jobbar, ja iallafall har jag det då jag jobbar !=)
Alla tjejer som är på jobbet ni är kanon och JEanette som är personal ansvarig hon är den härligaste, vilken söting du e!

Så nu sitter jag hemma och funderar ut vad jag ska göra, försöker att äta lite, men jag är som inte sugen på nått, ÖNSKAR att någon från Sibylla kunde komma hit med en Laxburgare med lite mos och Orient dressing, det vore MUMMA det, fast jag har ätit det varje dag jag jobbat denna månad så är jag ännu inte less påt, DÅ är det ett litet tecken att det är gott, och det kan vara sibylla mat och inte onyttigt!
Har juh tappat massa kilon, så så fet mat kan det inte vara då!!!!

Apropå tjock om magen....

I veckan som va blev jag Moster igen, och igår blev jag BONUS moster =D
Den 18e så kom lilla Dylan ut till världen, syster Louize med kille Chriss fick bli Mamma och Pappa, HAN e såååååå söt och så lik både Mamma Louize och Pappa Chriss.
SYND att dom bor i Hultsfred, men dom kommer att komma hem i slutet av MAJ, så tills dess ör det MMS och massa koll på FaceBook =).

Sen blev jag Bonus moster i går, då Min Bästa vän och "Syster" Jessicas Lillasyster Johanna blev Mamma till en liten Tös!
En liten en.... inte över 3 kilo, bara 2675 och bara va 48 lång. SÖT söööt sööööt och äntligen en liten Tös!
Hon kommer nog vara mera killig än Eliyah, Olle och Dylan ändå, men skoj att iallafall liiiiiite få köpa en kläning! =).
Fast Rosa ska basskemej Eliyah ha han med, jag ska inte tvinga på han saker med rosetter eller hästar på, men hittar jag en Unisex rosa eller lila sak, då handlar jag den på stört!

Lite skoj de dära med färger på kläderna, hur NEDRANS DITT eller DATT det ska vara..."Snopp" eller "snipa".
Det blir nästa inlägg känner jag....
NU e det dax att iallafall försöka dricka lite vatten!

Kommentarer

Postat av: petra

Publicerad 2011-03-21 20:55:56

Postat av: petra

Publicerad 2011-03-21 20:58:26

bra sagt therese!!!! håller helt med dig, jag har en rosa fleece på lilleman & han är sååå söt i den! man byter väl inte kön bara för att man har en viss färg på sig...eller?! det verkar några av mina vänner tycka; skumt!!!



snopp & kussemurra heter det för övrigt! ;) vår älskade tjoppa visste inte riktigt vad det var sjuksyster skulle kika på när hon pratade om "snippa" (hon skulle undersökas för urinvägsinfektion)



kram och hoppas att er lilleman mår bra!

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-04-04 09:51:12

Vi har t.o.m satt på Olle tjejkläder, hahaha!:-) Vi hade köpt en jättesnygg lekoverall som var grå med rosa text och detaljer (för vi trodde ju från början att det skulle bli en tjej, så vi kunde inte låta bli att handla om vi såg något sött klädplagg), men han fick baske mig ha på sig det trots att han är en kille!:-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela