Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Pressentation av Mej... Dag 1.

Publicerad 2011-04-04 09:50:32 i Allmänt

Ja men då va det dax att följa denna lilla roliga listan, det är lite
klurigt att skriva en liten pressentation av mej, känns som att det kommer lite
av mej mest helatiden, men det är mera åsikter och funderingar.
Så vi gör ett litet snabbkok med bara lite Therese fakta.

1980 kom jag till världen, kalla Oktober dagen 28 och hade då en storasyster
som va tre år äldre än denna lilla tösen som va kort liten och spä, undrar vad som hände sen?????!!!!?
Mellan 1986 och 1991 kom det tre syskon till familjen Jacobzon på Valla och
Annette och Sonny hade nu 4 töser och en Lillebror i lägenheten.

Och alla som va bra på matte vet att denna tösen nu är en 30 årig donna
som på dessa 30 åren har hunnit med att gå i skolan på Stenhamra,
Sörliden och Nolaskolan, sen även KOMVUX där jag läste till undersköterska.
Jobbat på dagis, som kamratstödjare, på kiosk/grill i bjästa,
på sjukhem, jobbat på sjukhuset dit jag hoppas få komma åter.
Just nu jobbar jag på Sibylla i övik och hos KLB där jag åker ut
på företasgs fester och håller i olika underhållning, karaoke, spel, quis,
mordmysterier och om det behövs hjälp även 5 kamper eller team kamper.
Har även turen att bli bokad för stora dagar då mäniskor vill förgylla
deras liv i kyrkan med Dop eller Bröllop, och tråligt nog då folk vill ha med mej på begravningar.
Vad gör jag då? Sjunger.

Bara att höra av er till mej om behovet skulle komma sej in i erat liv.
Firmafest eller annat? www.klb.nu.
Bröllop, dop eller begravning, skriv en rad eller tre här eller på min FB sida.

Även engagerad i RFSL´s frågor. www.rfsl.se

Varför?

Lever sen 09 tillsammans med en annan kvinna, mitt liv, mitt allt och
den bästa delen i mitt liv förutom mina barn, Maria och såklart är
insatt i de frågor som rfsl driver och alls rätt att leva och Älska den personen man vill oavsett kön.
Maria är den bättre delen av mitt liv, och det är hon som håller mina svävande fötter på jorden.
Fast hon låter mej sväva så mycket som jag klarar av, behöver och som hon peppar mej till att göra.

Sensommaren 2003 blev mitt liv aldrig desamma, då jag den 25 Augusti efter 36 timars
sjukhustid blev Mamma till en liten rödhårig kille som heter Melwin, mammas lilla Memme,
lilla älskade barn.
Året efter inne i senhösten oktober 04 efter inte så många timmar på sjukan 
kom lillebror Noa till mej och killarna Jacobzon är två killar lagade i samma mamma
av samma pappa men två helt helt HEEEEELT olika barn.
Roligt att två barn kan var så olika varandra.
2009(2007,2008) efter ett förhållande med killarnas pappa sen 2000 separerade vi
(Jag flyttade äntligen ut) och vi lever nu olika liv med killarna hos oss varannan vecka.
Hjärtat blöder då dom inte är här, men dom kommer hit snart igen,
veckorna går fort som tur är.

Den 4/7 09 blev jag den helaste kvinnan någonsin i mitt liv, då jag fick förlova mej med Maria.
Aldrig känt mej så härligt bunden som jag gör nu, är fri i ett förhållande,
älskad och upplyfft mej hör hemma och har en eninghet med henne.
En kännsla som jag aldrig någonsin upplevt.
Väntar nu med IVER på att få gifta mej med henne.......... <3

För idag 10 veckor sen kom kille nr tre in i mitt liv, triss i killar blev det och
vi lever nu familjen som en stark KÅK(om vi ska fortsätta prata korthänder)
Två starka Damer och tre kungar(prinsar).
De som känner mej vet att det va Maria som bar lilla Eliyah de
9 månaderna och att få stå på sidan om och se honom födas va något helt otroligt.
(Har historian skriven på bloggen oxå)

Annars lever jag mitt liv med min familj, försöker hålla bra kontakt med mina syskon,
med mina föräldrar och deras nya respektive.
Försöker hinna med en fritid, jobb, barn och andra saker som trillar in i veckans dagar.
Det är ett virrvarr av saker, måsten, jobb, sjukhus och skratt, alldelles alldelles UNDERBART.

Jag är en passionerad het och skorpion som har lätt att skratta, gråta
och brusa upp, jag glömmer inte om någon gjort mej något illa och
hämden kan var pågång även FLEEEEERA år senare.
Är enligt mej en tjurig person och säkert inte lätt att leva med och det
behövs tydligen en stark kvinna för att klara av mej.
De jag älskar älskar jag intensivt och helhjärtat.
Mina vänner har jag sållat bland, då jag ett tag drev mej och maria
till vansinne över att jag inte vågade säga ifrån.
Har hellre få goda vänner, än många ytliga tokjävlar till "vänner", eller ja
personer i mitt liv som enbart tar energi och glädje från mej mera än ge mej vänskap.

JA det är massa anant i mitt liv också...... 2005 gjorde jag en Gastrik bypas i sundsvall efter att två graviditeter och kämpande med vikten fick nog.
Vägde då 120 kilo som min Maxvikt och nu ligger jag mellan 68 till 70 kilo. Drömvikten är 67 kilo.

Ja det är lite kort om mitt liv som varit och är..... Undrar ni om nått, ja hängkvar i bloggen så kanske det kommer upp något som ger svar.
Annars bara att fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela