Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Min första kärlek..... Dag Två =)

Publicerad 2011-04-05 22:23:25 i Allmänt

Största första kärleken är nog min Mamma och Pappa, nog till dom jag fick mitt första band, till min storasyster Maria som fanns där den dagen jag kom till värlen. Ren sann och ovillkorlig kärlek.....

Tror jag är 6 år, har börjat förskola, dagis, ja någon form av barnverksamhet med samling i ring och sång...
Den dära sången som man ser på reklamen....
"Simon är här, Amanda är här, tänk va roligt att Maja är här, och i vårat glada lag har vi Therese här i dag tänk va roligt att månsmelker är här".
Skulle sitta i ringen och minns att det pirrade i magen någg otroligt över att jag skulle sitta MITT imellan Lina och en kille som hette Björn.
SOM jag gillade dom, Lina hade fina smycken och Björn va rolig.
Minns även att min första kriminella handling föll sej in där ikring oxå som berörde Lina(Om vi ska vara ärlig).
Lina hade en såååååå fin ring, en i guld och en stor röd fin pärla, ville ha den, ville ha nått som mva hennes, ville verkligen att hon skulle ge den till mej, men hon gjorde aldrig det, SÅ JAG TOG DEN!!!!

(ÄLSKLING Maria..läs mellan raderna nu...Köp en ring nu så du får ge mej en......EN i guld med pärla/sten i....GE MEJ...Vill ha den av dej!)

Va kär i dom, Lina och Björn och ville ALLTID leka med dom, det är mitt tidigaste minne av kärlek.
SÅKLART va jag från jag va liiiiiten liten även kär i min pappa och skulle gifta mej med honom =) sött värre ellerhur =D.

Detta är minnet av den första kärleken...Björn och Lina.
Säger en hel del om mej oxå.

Sen den dära STORA kärleken, den dära pirr ner i mina tår, faligt underbara härliga kärleken, förälskelsen, passionen, den tog det ett tag till för mej att finna, att få uppleva och leva.
Maria..... den stora kärleken som jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med, den Kärleken, Hon med stort H.


Kärlek har så många olika grenar, hjärtat rymmer så otroligt många olika fack av kärlek till olika håll.
Kärleken till mina Syskon, Familj.

Kärleken till min BÄSTASTE bästaste vän Jessica.
Min vän, min "syster" och min andra stämma. Älskar dej.



Sen såklart den djupa kärleken som jag har till Mina 3 barn.



Till mina djur också.
Kärleken till Livet och kärleken man måste få ha till det egna "jaget", Kunna uppskatta den man är och det livet man lever med alla dessa underbara delar av kärlek till så många härliga människor i sitt liv.

Älskar er,ni vet vilka ni är.

Kommentarer

Postat av: Jessica Wetterstrand

Publicerad 2011-04-06 15:21:03

Men söto! Vad fin du är!

Älskar dig med!:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela