Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Mamma och Pappa.... Dag TRE!

Publicerad 2011-04-07 14:46:48 i Allmänt

Mamma och Pappa......, för mej inbringar de orden något så härligt som trygghet och kärlek.
Finns inte nått bättre än att veta att man har de vuxna kring sej som älskar en, som vill en väl, som är orolig för en och som vill en allt gott.
Iallafall vill mina föräldrar det.
Alla har inte den rellationen till sina barn och jag vet många
som inte har en mamma, eller pappa vid livet eller som har det
men som för som ändå är "Döda" och frånvarande.

Min Mamma heter Annette, Nordin som flicknamn, är en ung mamma som fick
min syster vid 18 års ålder och mej tre år senare vid 21.
Hon har två systrar och två bröder, växte upp i Husum på råggärdet och
hade det hon pysslade med som alla småflickor har, bråk, skratt och massa skoj med syskonen.
Hjälpte till med sina småbröder som är enäggstvillingar.
Hon träffade pappa rätt tidigt och vad jag hört så va hon GALET kär i pappa och "rymde" lifftade
till hamnar för att träffa pappa då han låg inne i hamnen.

Min Pappa heter Sonny Jacobzon och vid 27 års ålder blev han pappa
till min storasyster Maria och tre år senare pappa till Mej.
Han har två bröder och två systrar.
Förlorade sin egnen pappa då han va 16 år och runt den tiden tror jag att han även steg
ombord på en båt och började jobba.
Då han träffade mamma flyttade dom in på Valla, vallhallavägen 28 R.

Mamma och Pappa, jobbade, gick i skola, hade praktik och va bra föräldrar.

Pappa som är en SALIG blandning av Magnus och brasse i ett....
Som gav mej intresset för musik och alltid lekade med oss ute, minns enbart bra
minnen om hur han klättrar i träd, lekte uggla, kasstal löv med oss,
pratar, berättar, pekade och hade hyss för sej med oss.
Tv kvällar med Mello och spelade in Alfons Åberg till mej, ser helre på Tom och Jerry med
oss än nått annat, skrattar hjärtligt åt barnskämmt med oss.
Han bettedde sej inte äldre än 10 med oss och åt glass direkt ur paketet
med en stor sked och gav oss små.
Som berättade egena historier och sjöng oss till natt natt.
Somnade tryggt på hans arm många gr och bara älskade min Pappa.

Mamma, en mys mamma som man älskade att mysa sej upp med i soffan och se film....
Man minns att mamma grät till något program, tur i kärlek, förlåt eller nått
annat som gick på tv och jag undrade varför mamma grät.
IDAG gör jag samma sak, nått värre vad jag är blödig då det gäller filmer och serier!!!!
Mamma va hemma med oss barn, minns hur hon va gravid med syskonen, hade bullbakning
och lagade GOOOOOOOD underbar mat.
Mammas mat är de bästa......
Klappgröt, pajer, mammas kyckling med ris och currysås, kålpudding, Ris och fläsk, Blodbröd med vitsås, Bullarna, kakorna...... Köttbullarna...... Åhhhhhh mammas mat va det bästa jag viste.
Och gröt... Kan ärligt säga att GRÖT hjälpte till att bygga denna kroppen.
Kom hem från dagis/fritids/skola och mamma frågade vad jag ville äta...GRÖT med mjölk och lingonsylt va alltid ett taget svar från mej.

Mamma har alltid varit en "pingla" i köket och jag har stått på stolar och bara kollat på, hjälpt till och lääääääääääääääääängtat att få smaka, hjälpa till, lära mej.
Många kvällar innan man fyllt år som man fick stå blevid i köket och laga sin tårta och lägga på godis.
Hjälpa till att kringa saffrans lussekatter.

Mamma och pappa för mej är mina hjältar..... Idag då jag skälv är mamma har jag fått svar på många saker jag inte förstod då, men som är en självklarhet och mammas och pappas ord klingar i huvudet,
"- Den dagen du får barn kommer du förstå!!!"

Mamma och Pappa, jag förstår.
Och ber om förlåt för många gråa hår jag orsakat er i onödan.

Fast det funnits, gråt, tårar, trotts och skrik smäll i dörrar i lägenheterna på Valla, har min Mamma och Pappa givit mej en helt underbar barnbom.
Älskar som OTROLIGT mycket.
Mina föräldrar som är två helt underbara männsikor, personligheter.

Tack för att jag finns!

Älskar er.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela