Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Mamma Mamma funderingar!

Publicerad 2011-04-02 11:50:59 i Allmänt

Efter mitt bloggande igår satt jag och Älsklings Maria uppe i tv soffan och bollade idéer pratade om olika ideal och sätt att vara, hur vi alla är olika varandra i våra sätt och olika vis att fostra barnen, att det kanske är lätt att säga innan man skaffat barn hur man vill att saker ska vara och inte vara, men då man kommer till den delen av ens liv, så gör man EXAKT de man sa att man inte skulle göra.*
Så många gr jag hört min egen röst klämta(men i skallen hört min egna mamma och pappas röst) säga,
- SÅ länge ni bor i mitt hus gör ni som jag och Maria säger.

Ibland har man regler som faller någon gång..... Killarna ska sova på en skolkväll sova, iallafall ligga i deras sängar kl 19.30, men såklart har dom någon gång fått varit uppe och sett "Halv 8 hos mej".
Någon gång har man sagt att det INTE blir någon lördagsgodis, men dom får som nått litet ändå.
Och det är JAG av mej och Maria som är den fjantiga av oss, eller iallafall glömmer bort att jag sa att dom inte skulle få!
BRA att man vet att vi har varandra och även om dom blir utan godis, blir det något mys, Pop corn eller bara en film och kvällsfika i finrummet.
Killarna har börjat bli så smart, ja iallafall den stora pojken Jacobzon, att han frågar Maria först och får han inte ett enligt honom "bra" svar nog, så chansar han att fråga hos mej.
Då har vi det så bra att Maria säger till mej och då får han inte alls göra det han ville eller bad om.
En ENAD front är en bra front.

Maria hatar då jag tar tummen i munnen blöter spetsen och tar bort nått skräp eller böss på kilanrnas kinder.
Då håller hon på SPY!
Och jag har även gjort denna "vidriga" handling mot Maria en gång........ vilket jag ALDRIG mera ska göra om, vilket jag blev RIKTIGT rikligt informerad om av henne!!!!!
Detta skule jag inte göra om, skulle nog bli av med tummen då.
HA ha ha ha ha ha ha.

Som tur är är vi enade jag och Maria, vi håller med varandra och pratar med varandra innan det är saker vi ska göra....
Och är det något jag uppfattar som "bristfälligt" hos många andra föräldrar är att dom har olika regler och inte pratar med varandra.
Att Mamma säger si, sen gör Pappa så. Att mamma funderar över ditt och pappa gör datt.

Som sagt, det är olika regler för olika hem och föräldrar och det är det som fungerar för DEJ som du ska göra och hålla fast vid för dina barn och ditt hem.

Men sen nått jag kan märka hos många är att Föräldrarna vekligen inte gillar situationen dom sitter i, men vet inte hur dom ska ta sej ur ett dåligt mönster elelr bryta dåliga regler.
Eller en vill och kämpar med att få barnet att sova i egen säng, men den andra tar utt den i sängen efter bara ett gnäll.
Arbetar mot strömmen.
Och barn är MAGISKA att läsa av sina föräldrar och använda sej av de brister som finns!

Som sagt, det är MÅNGA olika saker man kan snacka om.
Och efter gårdagens lilla snack med Maria i soffan så inser jag att jag och Maria är så enade i hur vi vill att Killarna ska bli och inte bli, hur vi vill att reglerna ska var i vårat hem och vårat hus.

Regler och rutiner....och Bra mat som man lagar och ger dom varm i en talrik, inte kall ravioli direkt ur burken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela